حاتم خالدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی را 230 دانش آموز اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش آموز در زمان شروع سال تحصیلی همراه خانواده از 24 کلاس درس سیار و آموزگار بومی در قالب یک مجتمع برخوردار می شوند.
وی با اشاره به تجهیز همه کلاس های درس سیار عشایر کوچرو استان به تجهیزات رایانه ای در دولت یازدهم افزود: با برنامه ریزی های انجام شده چهار کانکس سیار نیز برای تشکیل کلاس درس دانش آموزران برون کوچ استان در سال جدید تحصیلی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به نیاز 8 کانکس جدید دیگر برای استقرار کلاس درس دانش آموزان عشایری استان تصریح کرد: استفاده از چادر در زمان نامساعد بودن جوی، دانش آموزان عشایر را با مشکل مواجه می کند.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری تامین و توزیع پوشاک برای همه دانش آموزان در مناطق قشلاقی برای ایام نوروز امسال را یادآور شد و گفت: بخشی از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان عشایر کوچرو نیز به صورت رایگان ارسال شده است.
خالدی توضیح داد: با تمهیدات اندیشیده شده سوخت فسیلی و لوازم روشنایی کلاس های درس سیار در مناطق ییلاقی نیز در زمان مقرر تامین و در اختیار آنها قرار می گیرد.
چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار عشایر برون و درون کوچ با بیش از یک میلیون راس دام سبک دارد، این استان از نظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
تقویم رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری 20 اردیبهشت ماه اعلام شده است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.