به گزارش ایرنا، در حالی که در جنوب شهرستان لردگان هوای گرمی را مسافران نوروزی تجربه می کنند اما در شب های کوهرنگ هوای سرد کمی آنها را غافگیر می کند.
وجود ' طبیعت کنار جاده ای' نیز از دیگر موهبت های خدادادی در شهرستان اردل است که نظر مسافران نوروزی را به خود جلب می کند.
شهرستان اردل علاوه بر داشتن طبیعت بکر و رودخانه کارون، دریاچه سد کارون 4 نیز فصلی نو در گردشگری شهرستان را رقم زده است.
اما در شهرستان سامان مسافران نوروزی با انبوهی از شکوفه های بهاری در کنار رود کم رمق زاینده رود روبرو هستند.
شکوفه های بادام حاشیه زاینده رود شهرستان سامان، چشم انداز نادر طبیعت در منطقه زاگرس است و به شکوفه نشستن بادام ستانهای منطقه سامان برای مسافران نوروزی جذابیت خاصی دارد.
در شهرستان بروجن که در نوروز چند سال اخیر بیشتر بار مسافر را تجربه کرده است،سه تالاب بین المللی چغاخور، گندمان و سولقان از نظر تنوع گونه های زیست محیطی در ایران کم نظیر هستند و چشم انداز طبیعی این تالابها به دلیل نزدیکی به جاده با استقبال مسافران نوروزی همراه شده است.
از سوی دیگر در شهرستان کوهرنگ ، بازفت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از نقاط طبیعی استان است که مسافران نوروزی می توانند از جاذبه های آن بهره مند شوند.
وجود بافت و کوچ عشایر در فصل بهار، این منطقه را به اکو موزه بزرگ کشور تبدیل کرده است و کوچ عشایر و زندگی عشایری و مناطق بکر این منطقه گنجینه طبیعی ایران است.
گوناگونی زیبایی های طبیعی منطقه به شکلی است که بخش بازفت را به عنوان یک منطقه چهار فصل گردشگری معرفی کرده و در این منطقه از شهرستان کوهرنگ،گیاهان در حاشیه هایی از انبوهی برف رشد می کنند.
مسیر جاده بازفت دارای پتانسیل و ظرفیت جذب گردشگران است و
گردشگران نوروزی در این مسیر از زیبایی طبیعت لذت می برند.
بازفت در شهرستان کوهرنگ چهار محال و بختیاری در مسیر خوزستان از دیرباز محل کوچ ییلاق و قشلاق و ایلراههای عشایر بوده و همواره توجه گردشگران بویژه گردشگران خارجی را برانگیخته است.
با این اوصاف، مهمترین ویژگی گردشگری چهارمحال وبختیاری ˈ اکوتوریست طبیعیˈ یا ˈ گردشگری طبیعت ˈ و جغرافیایی آن است که برگ برنده ای برای حضور مهمانان نوروزی برای بازدید از این استان می باشد.
چهارمحال و بختیاری از نظر طبیعت و ویژگی های گردشگری دارای هر چهار فصل سال است و قرار گرفتن در بین دو منطقه صنعتی اصفهان و خوزستان، شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در چهارمحال وبختیاری فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 250 کانون گردشگری شناخته شده در چهارمحال و بختیاری آماده پذیرای از مهمانان نوروزی است.
سال گذشته بیش از یک میلیون گردشگر در محورهای چهارمحال و بختیاری تردد کردند که بخشی از این مسافران در استان اقامت داشتند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.