به گزارش ایرنا، ستار فرهادی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، این حوادث را جاری شدن سیل 17 اردیبهشت روستای سید محمد از توابع شهرستان لردگان با چهار کشته، وقوع زلزله پنجم مرداد ناغان و سقوط هواپیمای شخصی ترکیه ای در 20 اسفند با 11 کشته در کوه هلن منطقه مشایخ شهرستان کیار دانست.
وی افزود: اطلاع رسانی مربوط به حوادث چهارمحال و بختیاری به ویژه در سقوط اخیر هواپیمای شخصی ترکیه ای مسیر شارجه - استانبول به موقع و سریع بود که قابل قدردانی است.
فرهادی تصریح کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران باید هرچه سریع تر برنامه های اضطراری برای مقابله با هرگونه بحران پیش بینی نشده در سال 1397 را تدوین و ارائه کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به خشکسالی های دهه اخیر و کاهش شدید منابع آب، فرهنگسازی برای مصرف صحیح و صرفه جویی در تمامی بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی ضرورت دارد.
مجید نظری اظهار کرد: به همین منظور مقابله با کمبود آب و مدیریت این مشکل با تدوین و اجرای برنامه های علمی کوتاه، میان و بلند مدت باید مورد توجه مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه باشد.
وی یادآور شد: تلاش تمامی مسئولان، امدادگران و خبرنگاران مرتبط با سقوط اخیر هواپیمای شخصی ترکیه ای مسیر شارجه - استانبول ارزشمند و قابل تجلیل است.
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اینک بخش کشاورزی استان با مشکل کم آبی مواجه است.
ذبیح الله غریب تاکید کرد: کاهش بارش ها و تغییرات دما باعث شده تا اقلیم جدیدی در بخش کشاورزی چهارمحال وبختیاری حاکم شود.
چهارمحال و بختیاری در 10 سال گذشته با خشکسالی شدید، کاهش شدید منابع آب، پائین رفتن سفره های زیرزمینی و کم شدن دبی چشمه ها، رودخانه ها و قنوات مواجه شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.