بهمن عسگری سوادجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 بازارچه موقت با 120 غرفه و 14 فروشگاه دائمی تا 15 فروردین برای گردشگران و علاقمندان در اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان فعال می باشد.
وی ادامه داد: این اقدام در راستای معرفی، بازاریابی و عرضه محصولات و تولیدات صنایع‌دستی استان انجام گرفته است.
عسگری سوادجانی تصریح کرد:کارگاه‌گردی نوروزی در برخی اماکن تاریخی از جمله قلعه چالشتر، قلعه دزک، پل مصلای بروجن، قلعه جونقان و قلعه شلمزار پیش‌بینی شده که در این تورها، چگونگی روند ساخت محصولات تولیدی صنایع‌دستی به صورت زنده قابل مشاهده است.
به گزارش ایرنا، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی و قفل سازی از مهمترین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که فعالیت در رشته های قالی بافی، گلیم بافی و نمد از عمومیت بیشتری برخوردار است.
تاکنون 37 محصول تولیدی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده که از این تعداد 29 نشان در دولت یازدهم کسب شده است.
همچنین در دولت تدبیر و امید 9 رشته صنایع دستی استان از جمله گلیم بافی، خورجین بافی، ساخت عروسک محلی بازبازک، بافت چوخا، بافت عروسک لیلی، قالی بافی محلی و آهنگری سنتی در فهرست آثار معنوی به ثبت رسیده است.
سال گذشته پیش از یک میلیون گردشگری و مسافر نوروزی در چهارمحال و بختیاری تردد کردند که بخشی از این مهمانان در اقامتگاه های نوروزی شب گذرانی کردند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.