به گزارش ایرنا، حبیب الله وفایی روز شنبه در جلسه اعضای ستاد گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: افزایش سطح زیر کشت و تولید گیاهان دارویی از مهمترین اهداف این سند راهبردی در استان است.
وی تصریح کرد: با کاهش محسوس بارندگی و تشدید پدیده خشکسالی در یک دهه گذشته و به ویژه در سال زراعی جاری،
بخش کشاورزی باید در حوزه زراعت و باغبانی براساس تغییر اقلیم، تغییر نوع کشت متناسب با آب موجود، اقدام کند.
وفایی، با اشاره به اختصاص سالانه 500 هکتار از اراضی مستعد استان برای افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: تغییر الگوی کشت از گیاهان آب بر به کم آب و توسعه کشت گیاهان دارویی مورد حمایت دولت دوازدهم است.
وی، رویش 400 گونه گیاه دارویی در استان را نشانه مستعد بودن استان برای توسعه و تولید این نوع از کشاورزی در منطقه دانست.
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: هم اکنون یکهزار هکتار از مزارع کم آب و سطح اراضی شیبدار شهرستانهای استان به کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل محمدی اختصاص یافته است.
ابراهیم شیرانی تاکید کرد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد که باید با توجه به تشدید پدیده خشکسالی در منطقه، از این فرصت برای رونق کشاورزی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری و روستایی ، زمینه ساز ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین و توزیع 270 هزار اصله نهال گل محمدی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی افزود: از این میزان 120هزار نهال اصلاح و آماده کشت شده است.
مدیر باغبانی چهارمحال و بختیاری،تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی و صرفه جویی 3هزار مترمکعبی آب نسبت به غلات را از اهداف اجرای این طرح دانست.
به گزارش ایرنا، در این نشست از کتاب گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری با عنوان 'فلور'رونمایی شد.
در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.