مهران ترکیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، میزان گز تولید شده سال جاری این شهر را حدود 24 هزار تن اعلام کرد و افزود: این رقم معادل نیمی از تولید گز در سال گذشته است.
وی بیان کرد: افزایش قیمت مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش، افزایش مالیات و جریمه های دیرکرد از عواملی است که رونق را تولید کنندگان این حرفه گرفته است.
ترکیان با ابراز نگرانی از نبود همکاری برخی مسئولان از صنعت گزسازی بلداجی اظهار کرد: تمامی کارگرانی که به صورت فصلی با کارگاه های این شهر فعالیت دارند مشمول بیمه می شوند، در صورتی که فعالیت تعدادی از این کارگران تنها به یک هفته پایانی سال محدود می شود.
ترکیان، شرکت نداشتن در نمایشگاه های بین المللی به دلیل نبود بازاریابی مناسب و تسهیلات را از عوامل تاثیرگذار در کاهش تولید گز طی این مدت دانست.
وی با بیان فعالیت 100 کارگاه گزسازی با اشتغالزایی پنج هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در شهر بلداجی گفت: تا اوایل اسفندماه تمامی این کارگاه ها بصورت نیمه تعطیل، مشغول به فعالیت بوده اند.
به گزارش ایرنا، گز بلداجی به دلیل دارا بودن انگبین، شیرخشت، ترنجبین، عسل ، سفیده تخم مرغ و عرقیات گیاهی به عنوان سالم ترین شکلات دارای نشان ستاره طلایی از ژنو سوییس است.
تولید گز در بلداجی از 50 سال گذشته با همکاری استادان اصفهانی وکارگران بلداجی آغاز شده است، اینک برند گز در اصفهان و سراسر کشور با نام این شهر شناخته می شود.
بلداجی از توابع شهرستان بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.