به گزارش ایرنا، در این نامه که روز چهارشنبه در کانال تلگرامی دفتر امام جمعه شهرکرد منتشر شده آمده است:محضر نورانی و عظیم الشأن مرجع عالیقدر و قائد حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله العظمی الامام خامنه‌ای دامت برکاته، این روزها در استان چهارمحال ‌و بختیاری شاهد حادثه ناگوار سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در قله هلن شهرستان کیار بودیم.
در ادامه آمده است: ضمن ابراز تأسف از وقوع حوادثی اینچنین، آنچه بسیار بسیار مهم است و متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد فرهنگ انسانی ایمانی ایرانیان و استان اخلاق‌ محور چهارمحال ‌و بختیاری است.
این نامه می افزاید: فرهنگی که انسانهای نوع‌دوست را وا می‌دارد تا فارغ از هر گونه نگاه ملّی و قومی و مذهبی،کمر به خدمت بسته و هر فریاد امدادطلب را پاسخگو بوده و خود را با انواع چالش ها و سختی ها مواجه کند و فریادرس همنوع باشد.
در نامه امام جمعه آمده است:مردان غیرتمند محلّی در این حادثه همین که مشاهده کردند بالای قله بسیار مرتفع و سخت‌گذر، واقعه‌ای روی داده و نیاز به کمک دارند خود را شبانه و با حدّاقل امکانات به کوه رسانده و این مسیر پرخطر و صعب‌العبور را طی کردند و در اوّلین ساعات حادثه به محل می‌رسند و ضمن خاموش کرددن آتش، از بسیاری ضایعات جلوگیری می‌نمایند و مانع سوختن کامل اجساد در آتش می‌شوند و بعد از آن با فاصله کوتاهی نیروهای بسیجی، امدادی و انتظامی استان خود را به محل حادثه رسانده و انجام وظیفه می‌کنند و ظرف کمتر از 15 ساعت همه کارهای لازم انجام شده و کار خاتمه می‌یابد.
این نامه ادامه می دهد: کاری که ترکها و امدادگران بین المللی آماده شده بودند تا کمک رسان باشند،بدون کمک آن‌ها و حتی بدون کمک توانمندان کشور و فقط با کمک درون استانی آن هم استانی کوچک از کشور قهرمان ایران به صورت تحسین برانگیز عملیاتی شد و خاتمه کار اعلام شد.
این نامه می افزاید:اینجانب بعنوان خادمی کوچک در این استان دلاورخیز به مردان و زنانِ اینچنین برخود می‌بالم و از این مردان غیور و تلاشگر در منطقه به طور عمیق تشکر می‌کنم و به همه نیروهای امدادی و انتظامی و بسیجی خدا قوت می‌گویم و از رسانه‌ها می‌خواهم که این ارزشهای والای ایرانی مسلمان را به رخ جهانیان بکشند.
این نامه تاکید کرده است: جهانی که بسیاری از سردمداران آن در توحّش و در قتل و غارت و خون‌ریزی از همنوعان خود بر یکدیگر سبقت می‌گیرند و مست قدرت و زر و زیور خود هستند، باید بفهمند که انقلاب اسلامی ایران پرورش دهنده انسانهای والا و قهرمانان برجسته در ارزشهای انسانی است، در پرتو انقلاب اسلامی و تعالیم ناب اسلام است که نوع‌دوستی فارغ از هر گونه ملیت و نژاد و فارغ از هرگونه رنگ و مذهب برجسته شده و پاسخگوئی به ندای مظلومان و ستم دیدگان و گرفتاران را وظیفه دینی و اخلاقی دانسته و عدم پاسخ را خروج از اسلام می‌شمارد.
در پایان آمده است:جای تأسف است که فضاهای مجازی و رسانه‌های ما این ارزشها را برجسته نمی‌کنند و از کنار قهرمانی های راستین همچون فداکاران دورک اناری شهرستان کیار عبور می‌کنند و آن را بعنوان دست آورد عظیم اسلام عزیز و انقلاب اسلامی طرح نمی‌کنند!
این نامه خاطر نشان می کند:عزت و عظمت انقلاب اسلامی و اعتلای کلمة الله و سربلندی ایران و ایرانی و بالندگی پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در پرتو رهنمودهای سراسر حکمت حضرتعالی از خدای متعال مسألت دارم.
به گزارش ایرنا، هواپیمای جت شخصی مینا باشاران تبعه ترکیه ای به همراه 10 سرنشین این هواپیما که از شارجه عازم استانبول بود، عصر یکشنبه 20 اسفندماه 96 در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن چهارمحال و بختیاری سقوط کرد.
11 سرنشین این هواپیمای شخصی، جان خود را در این حادثه از دست دادند و اجساد جانباختگان روز دوشنبه برای انجام تشریفات قانونی به پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تحویل و از آنان آزمایش های اولیه «دی ان ای» گرفته شد.
منطقه هلن در 130کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است.
امدادگران پس از 15 ساعت امدادرسانی موفق به انتقال اجساد به پایین کوه شدند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.