به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،اقبال عباسی در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال آینده فرآیند رصد عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بررسی شود.
عباسی تصریح کرد:کارشناسان بر این عقیده اند که هم اینک 32 درصد پول کشور در صندوق توسعه ملی قرار دارد و این موضوع زمینه جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی با ارائه طرحهای اشتغالزا را فراهم کرده است.
وی یادآور شد: دوران مشارکت منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی بیشتر و سهم هر بانک از منابع این صندوق مشخص و سود دوران مشارکت نیز کم‍تر شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای جذب بهنگام و به موقع تسهیلات بانکی در سطح ملی و استانی باید ارتباط تنگاتنگی بین مدیران عامل بانک ها، صاحبان واحدهای تولیدی و مسئولان دستگاه های اجرایی برقرار شود.
وی گفت: مدیران بانک های عامل موظفند درخصوص شرایط بهره مندی و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اطلاع رسانی مناسب داشته باشند.
عباسی تاکید کرد: البته طرح های غیرصادراتی و غیرارزآور نمی توانند از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و چغندرکاران چهارمحال و بختیاری افزود: کارخانه قند استان باید براساس قرارداد منعقد شده بین این واحد تولیدی و کشاورزان نسبت به پرداخت به موقع مطالبات آنان اقدام لازم را انجام دهد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران واحدهای تولیدی نباید مشروط به پرداخت تسهیلات بانکی و یا سایر شرایط دیگر سرمایه گذاران باشد.
وی یادآور شد: البته به منظور رفع سریع تر مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی با هدف پرداخت به موقع مطالبات کارگران و تولید کنندگان نشست های کارشناسی برگزار و راهکارهای علمی رفع مشکلات ارائه شود.
عباسی اظهار کرد: بخشش جرایم، قسط بندی دوباره و تمدید تسهیلات از مهمترین خواسته های تولید کنندگان بوده که باید مورد توجه مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط و مدیران عامل بانک ها باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 233 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شده است.
سید نعیم امامی تاکید کرد: در این نشست ها دو هزار و 726 مصوبه از سوی اعضاء به تصویب رسیده است.
وی افزود: از این تعداد تاکنون 901 مصوبه اجرایی شده و یکهزار و 825 مصوبه در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.
امامی تصریح کرد: در نشست روز شانزدهم اسفند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات تجیهز و بازسازی به سه طرح با اشتغال موجود 63 نفر تصویب شد.
وی یادآور شد: تاکنون سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق ویژه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت معدن تجارت تصویب شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از این مبلغ تاکنون یکهزار و 300 میلیارد ریال پرداخت شده و اعطای بقیه تا تیر سال آینده فرصت دارد.
وی گفت: در این نشست همچنین مشکلات مربوط به دو واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری در زمینه های محاسبه و پرداخت آب بهاء، تقسیط بدهی، بخشش جرایم بانکی و پرداخت تسهیلات مطرح و راهکارهای علمی رفع این مشکلات ارائه گردید.
بیشترین مشکلات تولید کنندگان چهارمحال و بختیاری در حوزه های بخشش جرایم بانکی، تقسیط دوباره بدهی، بخشودگی جریمه های مالیاتی و بیمه های تامین اجتماعی، تمدید تسهیلات بانکی و درخواست تسهیلات جدید در بخش های سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 879149
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.