به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، شهرام احمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: خرید و فروش گونه های جانوری در آستانه سال جدید پدیده شوم سال های اخیر است و جداسازی این جانوران از زیستگاه طبیعی علاوه بر انقراض نسل این جانوران باعث اختلال در تعادل اکوسیستم منطقه و زیستگاه طبیعی محل زندگی این جانوران می شود.

وی افزود: این اخلال به چرخه طبیعت که انسان نیز جزیی از آن است آسیب غیرقابل جبران وارد می کند. احمدی بیان داشت: هر ساله در آستانه سال نو، خرید و فروش برخی گونه های جانوری نظیر انواع لاک‌پشت، مار و سمندر توسط برخی افراد سودجو رونق پیدا می‌کند.

شهرام احمدی در ادامه اعلام کرد: با متخلفان خرید، فروش و نگهداری این گونه های جانوری برابر قانون برخورد خواهد شد. پوی تاکید کرد: خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی فاقد مجوز ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه ممنوعیت فروش جانوران وحشی به مراکز ثابت عرضه ماهی قرمز و دستفروش های سطح شهر اطلاع رسانی شده است، گفت: تمامی این واحدها ملزم به رعایت قوانین و ضوابط محیط زیستی بوده و در صورت تخلف، بر اساس قانون جریمه می شوند.

احمدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با رعایت حقوق گیاهان و جانوران در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، بتوانیم هرچه بیشتر در راستای حفظ و حراست از محیط زیست گام برداشته تا در ایام نو شدن طبیعت، شکرگزار نعمت ها و موهبت های الهی باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 877695
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.