عبدالرسول لایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پوریا رستمی 28 ساله اهل آلونی حدود یک ماه پیش در شرایط مرگ مغزی در بیمارستان لردگان پذیرش شد.
وی گفت: با بررسی موضوع مشخص شد که این بیمار که از درد گوش رنج می برده است با تهیه آمپول «آرتان» که فقط در مراکز دولتی و آن هم در اتاق عمل برای انجام بیهوشی مورد استفاده می شود، به درمانگاه آلونی مراجعه و اصرار بر تزریق آمپول از مسئول تزریقات می نماید.
لایقی تصریح کرد: درحالی که مسئول تزریقات از انجام تزریق این آمپول امتناع می کند، اما با اصرارهای فرد بیمار در نهایت عمل تزریق انجام می شود که بلافاصله فرد دچار ایست تنفسی می شود و اکسیژن به مغز بیمار نمی رسد و در نهایت فرد به کما می رود.
رئیس بیمارستان شهدای لردگان اظهار کرد: زمانی که این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان پذیرش می شود با همه امکانات و تجهیزات موجود تلاش های بسیاری برای احیای فرد انجام گرفت، اما تلاش ها بی نتیجه ماند و در نهایت بیمار فوت کرد.
لایقی با بیان اینکه پرونده بیمار فوت شده در دست بررسی است، افزود: اینکه بیمار چگونه به این آمپول کمیاب دست پیدا کرده نیز از موضوعات مهم و در دست بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات و بررسی های تکمیلی می توان ابعاد مختلف این اتفاق ناگوار را به طور کامل ارائه داد.
در همین حال خانواده فرد متوفی مدعی شدند؛ درمانگاه آلونی نحوه تزریق آمپول را به درستی انجام نداده و همین امر منجر به فوت بیمار شده است.
خواهر فرد جان باخته که در زمان تزریق آمپول حضور داشته است، عنوان می کند که این آمپول از سوی دکتر درمانگاه آلونی به صورت شفاهی تایید شده (آمپول بدون نسخه پزشک بوده است) و درحالی که مسئول تزریقات باید با کپسول هوا این آمپول را تزریق می کرده، اما به سبب بی اطلاعی چنین اقدامی را انجام نداده و همین امر منجر به فوت بیمار شده است.
خانواه بیمار مدعی هستند؛ مسئول تزریقات درحالی که اطلاع و دانش کافی در خصوص تزریق آمپول را نداشته نباید عمل تزریق را انجام می داده است.
شایعاتی از قبیل تزریق اشتباهی آمپول و حساسیت نشان دادن بیمار به آمپول نیز در منطقه منتشر شده است.
همچنین در پیگیری های خبرنگار ایرنا مشخص شد که بخش تزریقات درمانگاه آلونی زیرنظر بخش خصوصی است.
طبق آیین نامه تاسیس واحد تزریقات و پانسمان؛ واحد تزریقات محلی است که امور تزریقات و پانسمان بیماران سرپائی باید با نظارت مستقیم پزشک و براساس آئین نامه مربوطه در آن انجام پذیرد ضمن آنکه از تزریق آمپول بدون تجویز پزشک نیز باید خودداری شود.
آلونی در بخش خانمیرزا شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.