به گزارش ایرنا، محسن تقی پور روز شنبه در نشست هماهنگی این جشنواره در اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: اختتامیه جشنواره قرآنی منهاج در چهارمحال و بختیاری در استان برگزار می شود.
به گفته وی، یکی از شاخص‌ترین امتیازات برگزاری این جشنواره مردمی بودن آن است، به گونه‌ای که نزدیک به 7 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که می‌توان این جشنواره را مقدمه حرکت‌های بزرگ قرآنی در استان خواند.
به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، سرپرست اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تفسیر جشنواره قرآنی منهاج با محوریت سوره «مؤمنون» علاوه بر چهارمحال و بختیاری در استان خوزستان نیز به طور همزمان برگزار شد، افزود: آزمون های جشنواره قرآنی منهاج با محوریت سوره مبارکه «مؤمنون» طبق جدول زمان بندی دبیر خانه این جشنواره برگزار شد.
وی افزود: از دهم تا بیستم مرداد آزمون مرحله شهرستانی رشته قرائت و 26 مرداد نیز آزمون کتبی حفظ این جشنواره در مؤسسات و مراکز قرآنی استان برگزار شد و آزمون مرحله استانی رشته های قرائت و شفاهی حفظ نیز دوم شهریور برگزار شد.
تقی پور با اشاره به این که آزمون رشته تفسیر به صورت همزمان در روز 9 شهریور در سراسر استان برگزار شد عنوان کرد: در همین راستا کتابچه تفسیر قرآن با محوریت سوره «مؤمنون» برای نخستین بار در استان به تعداد 3هزار و 500 جلد به چاپ رسیده و در مؤسسات قرآنی استان توزیع شد.
وی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره منهاج 15 اسفند همزمان با اختتامیه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و جشنواره مسابقات بسیج در مجتمع لاله شهرکرد برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، اکنون 59 موسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعال است که 21 موسسه زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 38 موسسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.