به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: 450 میلیارد ریال از این تسهیلات در بخش صنعت، برای نوسازی، بازسازی و رونق کسب و کار 20 واحد صنعتی فعال در تولید کانی های غیر فلزی، مواد فلزی و غذایی با اشتغالزایی جدید 133 نفر و تثبیت 525 اشتغال پرداخت می شود.
سیدنعیم امامی ادامه داد: 82 میلیارد ریال از این اعتبار نیز برای نوسازی و بازسازی چهار واحد فعال در حوزه گردشگری و مابقی برای نوسازی و بازسازی 2 واحد کشاورزی با ایجاد 6 فرصت شغلی جدید پرداخت می شود.
وی افزود: اعطای این تسهیلات از هفته آینده آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.
امامی در ادامه با بیان برگزاری بیش از یکصد جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری اظهار کرد: این جلسات یکهزار و 101 مصوبه داشته که تاکنون 213 مورد آن اجرایی و مابقی در دست اجراست.
وی عمده مصوبات اجرا شده سال جاری را بدهی های معوقه واحدهای تولیدی به بانکها، مشکلات زیر ساختی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، عدم توانایی واحدهای تولید کننده برای تامین 30 درصد سهم آورده متقاضی بصورت نقدی به منظور دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی بانکها به عنوان یکی از موانع برای دریافت تسهیلات بانکی در یکصد و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شد.
طرح این مساله ارائه پیشنهادی را به دنبال داشت که بر اساس آن، واحدهای صنعتی فاکتور خرید تجهیزات توسعه ای خود را به عنوان 30 درصد آورده در اختیار بانک ها قرار دهند و بانک ها نیز 20 درصد از میزان تسهیلات را نزد خود نگه داشته و در صورت تسویه فاکتور، این مبلغ را به واحدهای متقاضی اعطا کنند.
به گزارش ایرنا، با مخالفت نماینده بانکها در زمینه اجرای این طرح مقرر شد پیشنهادات برای حل این مشکل و تشریح وضعیت پرداختی واحدهای صنعتی و تولیدی به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کسب تکلیف ارائه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز از عمکلرد بانکهای استان برای پرداخت تسیهلات به واحدهای صنعتی بخصوص واحدهای مشکل دار گلایه کرد.
سیامک سلیمانی بیان کرد: از 393 طرحی که امسال برای دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی شده است، رقمی در حدود 150طرح موفق به دریافت وام و تسهیلات بانکی شده اند.
وی تصریح کرد: وضعیت پرداختی بانکهای استان در سال جاری با اختلاف زیاد نسبت به پرداختی های کشور است.
سلیمانی تاکید کرد: برای حل این مشکلات باید به دنبال راهکارهایی بود که نه تنها بانک متضرر نشود، بلکه واحدهای تولیدی نیز توان ادامه فعالیت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، هم اینک 240 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شهرکرد مشغول فعالیت است.
همچنین طی سالهای اخیر 40 واحد تعطیل و 200 واحد فرسوده از رده تولید خارج شده که تجهیزات این واحدها آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.