هومان خاکپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این گونه گیاهی در معرض خطر انقراض اقتصادی قرار دارد افزود:در این همایش بیش از 70 مقاله با موضوع راهکارهای حفاظت از این گونه گیاهی که توسط پژوهشگران سراسر کشور جمع آوری شده است ،ارائه می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را حفاظت از این گونه و حساس سازی جامعه در خصوص انقراض و نابودی آن و استفاده و تبادل تجربیات پژوهشگران این حوزه دانست.
خاکپور افزود: در 2 دهه گذشته بیش از 70مقاله و پژوهش کاربردی از سوی محققان و پژوهشگران این حوزه درباره کلوس جمع آوری شده که در این همایش مورد استفاده قرار می گیرد.
خاکپور ادامه داد: تا نیمه دوم اسفند ماه از سوی دبیرخانه همایش حفظ و احیای کلوس با این محققان ارتباط برقرار شده و از آنان برای حضور در این همایش دعوت می شود.
وی بیان کرد: در این همایش 3مقاله به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل می شود.
خاکپور افزود: این همایش با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت زهرا(س) و دانشگاه شهرکرد در تاریخ بیستم ماه اسفند در دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، کرفس کوهی بانام محلی کلوس از خانواده چتریان و گیاهی خودرو با خاصیت داروئی است.
دوره رویش آن از اواخر اسفند آغاز و تا اوایل خردادماه ادامه دارد.
بیشترین فراوانی پراکنش این گیاه از ارتفاع 2هزار و ۱۰۰ متری تا سه هزار متری در اقلیمهای مختلف چهارمحال و بختیاری بخصوص ارتفاعات است.
به گزارش ایرنا، وسعت رویش این گونه در حال انقراض در این استان که زمانی به چند هزارهکتار می رسید به دلیل بهره برداری بیش از حد و غنچه چینی کلوس پیش از بذردهی تنها به 700 هکتار محدود شده است.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.