به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز یکشنبه در نخستین یادواره شهدای قرآنی چهارمحال و بختیاری با عنوان ' سوره های سرخ' افزود:اینکه قرآن در زندگی افراد باید اثرگذار باشد پیام شهدای قرآنی به جامعه است.
وی تصریح کرد:شهدای در زندگی خود راه قرآن را تداوم بخشیدند و اینکه قرآن در زندگی افراد اثرگذار باشد باعث تقویت جامعه می شود.
نکونام اظهار کرد:محتوای پیام شهدا و قرآن تاکید بر سبک زندگی اسلامی و قرآنی است که این موجب با نشاط شدن جامعه می شود.
به گفته وی،قرآن زنده ترین و گویا ترین کتاب است که بالاترین مجعزه است و عمل به دستورات قرآن باعث رستگاری انسان می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:شهدای قرآنی بهترین الگوی رفتاری برای نسل جوان است.
جواد کارگردان دهکردی در این یادواره افزود:تولید محتوای بر اساس آموزه های قرآنی یکی از مهمترین رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برپایی هفته قرآن و عترت در استان را یکی از برنامه های مهم وزارتخانه در این استان دانست و گفت:این هفته با تاکید بر ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه برگزار شد.
به گفته وی،همزمان با برگزاری هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری 9 جشنواره فرهنگی و هنری در سطح استان با محوریت برنامه های قرآنی برگزار شد.
وی گفت: این جشنواره ها در بخش هنرهای تجسمی، سینما و فیلم، تئاتر صحنه ای و خیابانی، شعر و داستان، علمی و پژوهشی شامل تالیف کتاب و پایان نامه، رسانه های مکتوب و آنلاین، صنایع دستی و نغمه های قرآنی و دینی از بیست و چهارم تا سی ام بهمن ماه اجرا شد.
کارگران یادآور شد: این برنامه ها با هدف ایجاد فضای قرآنی در سطح استان، تولید آثار هنری با موضوع قرآن و عترت، شناسایی استعدادهای هنری و قرآنی استان، استفاده از زبان هنر برای ترویج مفاهیم قرآن و معارف عترت و معرفی آثاری با قابلیت معناگری مفاهیم و دستورات قرآن و عترت اجرا شد.
به گزارش ایرنا، هفته قرآن و عترت یکی از برنامه های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور است که به منظور ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 400شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد که تعدادی از این شهدا در بخش های مختلف قرآنی فعالیت داشتند.
چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که این جشنواره را برگزار می شود.
اکنون 59 موسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعال است که 21 موسسه زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 38 موسسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.