به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: حضور تماشایی مردم ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن 1396 پیام های بسیاری برای جهانیان دارد.
وی افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم تر کرد و نظام جمهوری اسلامی را بیش از گذشته ثبات بخشید.
نکونام تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه همین مردم محوری متکی و استوار شده است.
وی یادآور شد: در 40 سال گذشته خدمات بسیار زیادی از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور شده است اما همچنان اقدامات فراوان دیگری وجود دارد که باید انجام شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پرهیز از سیاسی کاری، جناح بازی، قوم گرایی و انجام شبانه روزی فعالیت در راستای خدمت به مردم باید سرلوحه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی و استانی باشد.
وی گفت: دلگرمی ملت به معنای واقعی و تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان ضرورت دارد.
نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به خشکسالی های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: امروز مساله آب یک بحث هشدار دهنده و مهم برای همه مردم و مسوولان است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز علاوه بر زیبایی های فراوان اما با برخی نازیبایی های سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی رو به رو شده ایم.
وی یادآور شد: خداوند از جمهوی اسلامی ایران انتظارات بسیار بالاتری داشته، زیرا این نظام بر پایه خون شهداء و براساس عقاید امام راحل استوار شده است.
نکونام در بخش بعدی سخنان خود به ضرورت آموزش و پژوهش در دانشگاه های اشاره و اظهار کرد: هیچ کدام از این دو مهم نباید دیگری را کمرنگ کند.
وی گفت: دستیابی به رشد و توسعه در زمینه های مختلف هر جامعه به پژوهش توجه حدی صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: مسئولان دانشگاه ها بر سلامت روابط دانشجویان حساس باشند.
نکونام افزود: تلاش برای سلامت و امنیت دانشگاه ها به منظور تامین امنیت کامل دختران و پسران باید مورد توجه قرار گیرد.
نکونام تاکید کرد: گسترش فعالیت های فرهنگی در دستگاه های اجرایی، انسجام امور فرهنگی و برقرای رابطه فرهنگی بین ادارات نیازمند توجه بیشتری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در جریانات و اغتشاشات اخیر این استان یکی از استان های امن کشور بود.
اقبال عباسی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری همچنین به عنوان یکی از استان های پرشور کشور در زمینه راهپیمایی 22 بهمن 1396 وارد میدان شد.
وی یادآور شد: آرامش و وحدت حاکم بر چهارمحال و بختیاری نشانه دلسوزی و علاقه مندی فراوان مردم این استان به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
عباسی به سوء استفاده برخی از افراد از چهارشنبه آخر سال اشاره و اظهار کرد: اطلاع رسانی از خطرات مربوط به برخی سنت های غلط در این آئین و فرهنگسازی برای آشنایی بیشتر مردم به منظور کاهش آسیب های آن باید در دستور کار مسئولان مرتبط باشد.
وی افزود: آمادگی برای سازگاری مردم تمامی نقاط ایران با مشکلات ناشی از خشکسالی های دهه گذشته در زمینه های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی ضرورت دارد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کاهش انگیزه تحصیلی بین دانشجویان، کم توجهی استادان به مساله آموزش در مقایسه با پژوهش، شیوع استفاده ناصحیح از فضای مجازی و اجرا نشدن قوانین انضباطی از مهمترین دغدغه های فرهنگی، علمی و آموزشی در دانشگاه های استان محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسین مولوی تاکید کرد: کم توجهی مسولان نظارتی بر مساله حجاب و پوشش از دیگر مشکلات فرهنگی، علمی و آموزشی در دانشگاه های چهارمحال و بختیاری است.
در این نشست گزارشی از وضعیت کاهش بارش های امسال و خشکسالی های دهه اخیر چهارمحال و بختیاری ارائه شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بن و امام جمعه بن گزارشی از روند وضعیت شاخص های فرهنگی این شهرستان ارائه کرد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.