به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی 'فرمول یک' از شبکه یک سیما افزود: چهارمحال و بختیاری استانی با پتاسیل های منحصر به فرد در حوزه های گردشگری و طبیعت گردی است، اما تاکنون از این ظرفیت در راستای توسعه و ایجاد اشتغال بهره گیری موثری نشده است.
وی ادامه داد: امروزه 55 درصد اشتغال مربوط به حوزه خدمات و گردشگری است که اهمیت این موضوع برای چهارمحال و بختیاری که از یکسو دارای بالاترین نرخ رشد بیکاری در کشور و از سوی دیگر دارای قابلیت های متعدد در حوزه گردشگری است، دو چندان است.
عباسی با بیان اینکه امکانات به نسبت خوبی در حوزه گردشگری این استان فراهم شده است، تصریح کرد: این استان دارای 12 هتل و 12 هزار تخت اقامتی است و در تلاش برای ایجاد سه دهکده توریستی تفریحی هستیم که می تواند در جذب گردشگر نقش مهمی ایفا کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این در حالی است که نباید به ایجاد واحدهای اقامتی و هتل ها اکتفا نمود، بلکه باید با ایجاد تورهای طبیعت گردی و فراهم سازی خانه های تاریخی و روستایی برای گردشگران زمینه ماندگاری آن ها را در استان فراهم کرد.
عباسی، ایجاد بسترهای فرهنگی، امنیتی، انتظامی و اقتصادی برای جذب گردشگر را از امور ضروری در این حوزه دانست و گفت: این امر رسالت دولت و مدیران مربوطه است و تلاش می کنیم تا امنیت، سود و رفاه را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری استان فراهم کنیم.
وی در ادامه تدوین سند توسعه پایدار را تدبیر رفع مشکل بیکاری استان دانست و اظهار کرد: این سند بر اساس اسناد بالادستی با بهره گیری از نظر و مشاوره صاحب نظران و نخبگان دانشگاهی و مزیت های نسبی شهرستانها در حال تدوین است و پیش بینی می شود فرآیند تکمیل آن تا پنج ماه آینده به طول بینجامد.
عباسی همچنین به مساله خشکسالی این استان اشاره کرد و گفت: خشکسالی های متوالی در استان منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت های کشاورزی استان شده و معیشت کشاورزان را با چالش مواجه کرده که بخشی از افزایش نرخ رشد بیکاری در استان ناشی از همین مساله است.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با دعوت مردم به حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: استکبار جهانی با نظام سرافراز و مردم آگاه و فهیم کشور مشکل دارد و همین موضوع سبب شده تا فتنه های متعددی را علیه نظام به راه اندازد.
عباسی با حمایت از سیاست های دولت افزود: با وجودی که درآمد دولت کم و هزینه ها و توقعات بالاست، اما دولت همچنان سرپاست.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.