به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز شنبه در همایش بصیرتی فضلا، نخبگان، استادان، طلاب و روحانیون استان افزود: هیچ نعمتی به پای نعمت رسالت و ولایت نمی رسد و بزرگی این نعمت زمانی آشکار می‌شود که حکومت ولایی در راستای اهداف بلند رسالت و ولایت شکل گیرد.
وی با مقایسه حکومت قبل از انقلاب با عمر پربرکت انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوران طاغوت انسان‌هایی آلوده، پست و رذل بر کشور شیعی حکومت می‌کردند که در شان مردمی که می‌خواستند پیرو اهل بیت باشند، نبودند.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه حاکمان طاغوت دارای انواع آلودگی‌های اقتصادی، فرهنگی، جنسی، سیاسی و اخلاقی بودند، تصریح کرد: حاکمان طاغوتی هر آنچه از امکانات، پول مردم و ظرفیت کشور را صرف عیاشی های خود می‌کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، نکونام عنوان کرد: در دوران طاغوت شاه را سایه خدا می‌خواندند و افکار را تسخیر می‌کردند و خفقان آن دوران به گونه ای بود که کسی جرات سخن گفتن نداشت و اگر کسی اعتراض می‌کرد به انواع شکنجه‌ها او را تنبیه می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان با توصیه به مطالعه کتاب «ظهور و سقوط سلطنت»، ادامه داد: در این کتاب که خاطرات شاه و درباریان توسط برخی از اطرافیان شاه نگاشته شده است تمام زوایای زندگی پر از فساد و آلودگی شاه و خاندان او مشهود است.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: در فضای پر از خفقان دوران طاغوت یاس و ناامیدی هم در میان مراجع، علما و مردم موج می زد و روحانیون نهایتا به یک امر به معروف و نهی از منکر و بیانیه اکتفا می‌کردند و هیچ کس آرمان، افکار و نهضت امام خمینی(ره) را باور نداشت.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در آن زمان علما به دلیل شخصیت عرفانی، شکل گرفته در سایه تعبد امام راحل او را خضوع می‌کردند اما هرگز بیرون کردن دشمنان و استکبار و استقلال کشور با رهبری امام را باور نداشتند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در توصیه به طلاب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: اگر شماها می‌خواهید مانند امام خمینی(ره) عارف تمام عیار، متعبد، خاضع و به دور از گناهان و شهوات و لذات باشید باید اراده‌ای محکم در پیروی از راه امام داشته و با همت عالی و تلاش بسیار می‌توانید همچون امام تأثیرگذار باشید.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه این انقلاب و این حرکت در آینده به امام‌ها نیازمند است، اضافه کرد: امروز مقام معظم رهبری تربیت شده مکتب امام هستند اما مانند ایشان، با ویژگی‌ها و خصایص ایشان چه کسی در کشور داریم؟ اگر به خود نیامده و گام بلند تهذیب و عرفان و بصیرت را برنداریم چه کسی می‌خواهد این را ادامه دهد؟
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام طلاب و روحانیون را امید امام و رهبری، انقلاب و اسلام ناب خواند و خاطرنشان کرد: شماها باید پرچم دار و سکان دار هدایت جامعه بشری و اسلام ناب باشید لذا نگویید که در منطقه دورافتاده‌ای زندگی می کنید و جای ترقی وجود ندارد، امام و بسیاری از مراجع در روستاهای دوردست زندگی می‌کردند اما با اراده و خودباوری خود توانستند جنبشی در دنیا ایجاد کنند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: برخی‌ها در کشور امام خمینی(ره) را می‌ترسانند و ادامه راه منع می‌کردند و حتی در شب 22 بهمن نیز عده‌ای همچون آیت الله طالقانی با دستور امام مبنی بر شکستن حکومت نظامی مخالفت می‌کردند اما امام راحل با بصیرت و مصمم ایستادگی کرد تا نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام عنوان کرد: هر کسی به نوعی از شخص رهبری و دولتمردان مطالبه‌ای دارد اما این مطالبه گری نباید نورانیت انقلاب، تحولی که انقلاب ایجاد کرد و توطئه‌هایی که خنثی کرد را از بین ببرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: حوزه‌ها صاحبان انقلاب هستند اما اگر کوتاهی کرده، سستی به خرج دهید و وظیفه و مسئولیت خود را به درستی ادا نکنید.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دشمنان در ابتدای انقلاب می‌گفتند اجازه نمی‌دهیم انقلاب اسلامی دو یا سه ساله شود، گفت: آن‌ها در این 40 سال با انواع برنامه‌های ترور، بی‌ثبات‌سازی، جنگ و تحریم به دنبال فروپاشی انقلاب بودند اما هرگز موفق نشدند.
سردار یدالله جوانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در این 40 سال به دستاوردهای بسیاری دست یافت تا حدی که دشمنان انقلاب نگران فروپاشی خود هستند.
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال آن بودند با بی‌ثبات کردن کشور رهبری از مواضع خود مبنی بر ایستادگی در برابر دشمنان عقب‌نشینی کند و علت این هجمه‌های دشمن نیز غفلت مسئولین و برنامه‌ریزی‌های دشمنان است.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان در پی جدا کردن مردم از اسلام، قرآن و امام هستند لذا ما باید تلاش کنیم مردم را با حقیقت انقلاب، امام، جمهوری اسلامی و ولایت رهبری آشنا کنیم.
به گزارش ایرنا، در حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری هم اکنون 8 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی در استان با یک هزار و 95 طلبه برادر و خواهر در این استان مشغول تحصیل هستند.
دریافت کننده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.