به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، بیژن حیدری در نشست اعضای خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری با استاندار تأکید کرد: هم اینک در این مدارس تخریبی تعدادی دانش آموز مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: جذب کمک های خیری برای تخریب و بازسازی این تعداد مدرسه در اولویت برنامه های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
حیدری تصریح کرد: میانگین مشارکت خیران در پروژه های مدرسه سازی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران 30 درصد و در چهارمحال و بختیاری 15 درصد است.
وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکهزار و 552 ساختمان آموزشی خیری با 9 هزار و 50 در چهارمحال و بختیاری احداث شده که از این تعداد 300 ساختمان با یکهزار و 530 کلاس با مشارکت خیران بوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در دو سال گذشته عملیات اجرایی احداث 140 مدرسه در استان آغاز شده که 105 مدرسه آن مشارکتی با خیران است.
وی عنوان داشت: اعتبار پروژه های خیری چهارمحال و بختیاری در دو سال قبل 470 میلیارد ریال بوده که 280 میلیارد ریال آن را بنیادهایی مانند برکت، علوی و وزارت نفت و 190 را اشخاص حقیقی تامین می کنند.
حیدری اظهار کرد: میزان مشارکت خیران در پروژه های مدرسه سازی چهارمحال و بختیاری بین 100 تا 100 درصد است.
وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان های چهارمحال و بختیاری برای اجرای پروژه های خیری از سوی بنیادهای مختلف مانند علوی، برکت و غیره تلاش کمرنگی دارند.
حیدری بیان کرد: حضور بانک های عامل برای احداث مدرسه های خیری در چهارمحال و بختیاری کمرنگ و نیازمند پیگیری بیشتری است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یکم اردی بهشت سال آینده در شهرکرد برگزار می شود.
بهروز امیدی عنوان کرد: مجمع خیریان مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری به زودی در شهرستان های 9 گانه استان تشکیل و فعال خواهد شد.
وی یادآور شد: با تشکیل و فعال شدن این مجمع های شهرستانی وضعیت مدرسه سازی و جذب حمایت های خیری چهارمحال و بختیاری متحول می گردد.

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بهره گیری از توان بالای هم استانی های مقیم خارج از شور می تواند در تسریع روند اجرایی تکمیل و بهره برداری از پروژه های مدرسه سازی مؤثر باشد.
فرهاد رئیسی دهکردی خاطرنشان کرد: برای رونق مدرسه سازی در مناطق نیازمند آموزش چهارحال و بختیاری باید نیاز سنجی و مکان سنجی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از این پس نشست های مجمع خیرین مدرسه ساز استان در مدارس خیرساز برگزار گردد.
اقبال عباسی تأکید کرد: الگوگیری از خیرین موفق سایر استان های کشور در بخش های مختلف و به ویژه در پروژه های مدرسه سازی باید مورد استفاده قرار داده شود.
وی اظهار داشت: اطلاع رسانی به منظور تقویت فرهنگ عمومی در راستای اجرای پروژه های خیری باید به طور ویژه مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
عباسی تصریح کرد: ارائه مشوق هایی به خیران برای ساخت مدرسه های بیشتر بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 851827
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.