عبدالمحمد نجاتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد:امسال به منظور جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و نظارت بهداشتی بر تولید گوشت مصرفی مردم، فرایند کشتار و ذبح دام مناطق روستایی20 آبادی به کشتارگاه صنعتی منتقل شده است.
وی گفت: با نظارت اداره کل دامپزشکی استان، ذبح دام از سوی 23قصاب در شهرستان سامان به کشتارگاه های صنعتی شهرهای بن و سامان منتقل شد.
نجاتی گفت:ذبح دام 50 قصاب از روستاهای'دستگرد' ، 'ایرانچه' ، 'خیرآباد'، 'ارجنک'،' کاکلک' و 'هرچگان' و روستاهای بخش لاران به کشتارگاه های صنعتی دام فرادنبه، بن و جونقان منتقل شد و این قضاب ها از این پس، ذبح دام روزانه خود را زیر نظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی انجام می دهند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری کشتار و فروش گوشت خام خارج از شبکه توزیع دامپزشکی در مناطق روستایی و تفرجگاه ها و مراکز تفریحی سطح استان ممنوع اعلام کرد و گفت: با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
وی به گردشگران و مسافران نیز توصیه کرد: برای تهیه گوشت قرمز به مهر سلامت شبکه دامپزشکی توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب به واحد نظارت شبکه های دامپزشکی سطح استان گزارش کنند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 2 میلیون و 700 هزار دام سنگین و سبک عشایری ، روستایی و صنعتی به عنوان قطب مهم دامپروری کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.