به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از  وب دا، دکتر مهرداد کریمی افزود: در ماه هایی اخیر درمان دارویی برای درمان این بیمار پاسخ گو نبوده و پس از انجام بررسی های لازم و با مشورت پزشک معالج و یکی از متخصصین خون و آنکولوژی در نهایت برای عمل جراحی و برداشت طحال بیمار تصمیم گیری شد.

به گفته وی،‌ این عمل جراحی با ایجاد سه سوراخ به اندازه های ۱.۵ سانتی متری بر روی شکم بیمار انجام و پس از یک ساعت عمل با موفقیت انجام و بیمار پس از یک شب مراقبت در بیمارستان ترخیص و در حال حاضر حال عمومی وی رو به بهبود است.

وی، با اشاره به فراهم شدن امکان انجام عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در مرکز آیت اله کاشانی افزود: تا کنون عمل های جراحی زیادی به این روش انجام و این عمل حدوداً ششمین عمل جراحی برداشت طحال به روش لاپاراسکوپی بوده که ضمن کاهش عوارض عمل جراحی باز ، رضایتمندی بیشتر مراجعین از خدمات بیمارستان را در پی داشته است.

دکتر کریمی در خصوص‌ عمل جراحی لاپارسکوپی اظهار داشت: در این روش تنها با ایجاد برش های کوچک درمان بیمار انجام و ضمن ‌درد کمتر،‌ زخم کمتر، تسریع روند درمان و ترخیص زودتر بیمار، بیمار سریعتر به فعالیت روزانه بازگشته و عوارض جراحی برای وی کمتر می باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر اعمال جراحی داخل شکم از جمله برداشت تومورها و فتق های جدار شکم به روش لاپاراسکوپی در مراکز درمانی صورت می گیرد افزود: هم اکنون کلیه اعمال جراحی دستگاه گوارش و روده باریک ، کلیه اعمال جراحی زنان شامل: هیسترکتومی، ‌اندومتریوز و تخمدان ، ‌دیوار شکم و غدد فوق کلیوی به روش جراحی لاپارسکوپی در مراکز درمانی مرکز استان قابل انجام است.

این پزشک فوق متخصص، با اشاره به زمان بر بودن انجام برخی اعمال جراحی و مزایای بی شمار استفاده از روش های نوین پزشکی برای سیستم بهداشت و درمان و بیماران افزود: باید با اتخاذ سیاست های مناسب انگیزه کافی برای خدمت متخصصین و استفاده از روش های نوین پزشکی ایجاد شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 840521
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.