استاندار چهارمحال و بختیاری روزیک شنبه  در کارگروه توسعه و رفع موانع تولید استان بیان کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرنگاران، ائمه جماعت و همه ما عضوی از یک استان هستند و باید تلاش کرده تا مزیت‌های استان را بیان کنند.
اقبال عباسی افزود: ما مخالف نقد عملکرد دولت نیستیم، اما انتقادها باید با ذکر محاسن همراه شود.

 وی خاطرنشان کرد : لازم است مهمان دوستی، سخت‌کوشی و افتخارات مردم استان به سراسر کشور معرفی و این امر یک فرصت تلقی شود تا با تشویق و حمایت یکدیگر به توسعه استان کمک کرد.
وی ادامه داد: انتشار پی درپی اخبارمنفی از سوختن تالاب گندمان و مشکلات واحدهای تولیدی که نقش کوتاهی دولت در آن پررنگ مشاهده می شود، چهره چهارمحال و بختیاری را در نظر مخاطبان منفی جلوه داده و منجر به سرمایه گریزی می شود.
عباسی ادامه داد: دولت یازدهم درحالی آغاز شد که 36 هزار واحد تولیدی در کشور راکد شده بود، اما این مسائل آن گونه که باید اطلاع رسانی نشد.
وی تصریح کرد: با وجود تعهد دولت در سال گذشته برای تخصیص 160هزار میلیارد ریال برای احیای هفت هزار و 500 واحد راکد، 240هزار میلیارد اختصاص یافت و این واحدها احیا شد که این مساله نیز چندان از سوی صدا وسیما مورد توجه قرار نگرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته ۲۲۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده که از این تعداد ۱۱۰ جلسه در سال جاری بوده و بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی تزریق شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه هایی از جمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت و معدن و واحدهای صنعتی با بانک های عامل استان نشست هایی را برگزار و با همکاری و همدلی در راستای رفع مشکلات صنعت استان گام بردارند.

عباسی با اشاره به کاهش بیکاری در دولت تدبیر امید گفت: ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است که در صورت اجرایی شدن نرخ بیکاری در سراسر کشور به ۱۱ درصد می رسد.

وی تصریح کرد: زمانی که دولت تسهیلاتی مازاد بر میزان تعهد خود به واحدهای تولیدی پرداخت و جریمه های دیرکرد تسهیلات را تمدید کرده اما واحد تولیدی با وجود حمایتهای دولت قادر به ادامه فعالیت نیست باید به جای متهم کردن دولت، مشکل را در مدیریت و رقابتی نبودن محصول جستجو کرد.
عباسی افزود: مادامی که مجوز راه اندازی واحدهای تولیدی براساس طرح توجیهی با پذیرش دریافت وام و تسهیلاتی با بهره 18 درصد سود صادر می شود و متقاضی نیز این شرایط را می پذیرد، نباید درصورت سود ده نبودن واحد، بانکها و دولت را مقصر جلوه داد.

به گفته  وی: ازاین پس جلسات ستاد تسهیل ورفع موانع تولید در  واحدهای تولیدی برگزار می گردد تا از نزدیک مشکلات واحد صنعتی بررسی گردد .


48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 837623
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.