به گزارش ایرنا، غلامعباس غلامزاده شامگاه چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این میزان 447 کیلوگرم در مناطق آلوده کشف و ضبط شد.
وی افزود: امسال تاکنون 28 مورد طرح پاکسازی در مناطق آلوده چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.
غلامزاده تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی ساماندهی معتادان، پاکسازی و آموزش و آگاهسازی جامعه از اثرات سوء مصرف مواد مخدر است.
وی یادآور شد: هیچ محله و یا منطقه ای در چهارمحال و بختیاری برای قاچاقپیان مواد مخدر امن نخواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رها کردن معتادان به حال خود باعث ایجاد بسیاری آسیب های اجتماعی همچون سرقت در جامعه می شود.
جعفر مردانی گرمدره اظهار کرد: جمع آوری معتادان متجاهر، کاهش پنج درصدی نرخ مصرف مواد در سن 15 تا 64 سال، افزایش 10 درصدی ماندگاری معتادان در فرآیند درمان از جمله مواردی است که باید تا پایان سال جاری محقق شود.
وی افزود: به همین منظور مسئولان تمامی دستگاه های متولی چهارمحال و بختیاری موظفند در این خصوص اقدام کنند.
مردانی گرمدره تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی فرهنگی می توانند پیشگیری از آموزش به منظور جلوگیری از اعتیاد افراد به مواد مخدر باید در دستور کار مسئولان مربوطه باشد.
وی یادآور شد: فرهنگ سازی برای خانه ها نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به منظور جلوگیری از شیوع اعتیاد نیازمند تدوین و اجرای یک برنامه علمی در راستای اشتغالزایی است.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: تاکنون سازمان فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری آموزش های مناسب مهارتی در مناطق مختلف استان داشته است.
وی افزود: به همین منظور سنجش نیاز مناطق آلوده به آموزش و برنامه ریزی برای بهره مندی از مزیت های آموزش باید در دستورکار مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، به دلیل اینکه جاده های چهارمحال و بختیاری به عنوان محور ترانزیتی مرکز به جنوب ایران محسوب می شود گاهی از سوی سوادگران مرگ استانها دیگر مورد عبور و مرور قرار می گیرد اما با تلاش ماموران نیروی انتظامی این قاچاقچیان دستگیر و تحویل مقامات قضایی می شوند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.