به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله غریب روز دوشنبه در کارگروه تخصصی بهره ‌وری آب کشاورزی این استان با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته، کاهش سالیانه 740 مترمکعبی منابع آب زیرزمینی در استان به ثبت رسیده است ولی تولید محصولات باغی و زراعی با مدیریت علمی و تخصصی ،هیچ گونه کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: در مدت یاد شده سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی نیز یک هزار و 600 هکتار کاهش یافته است ولی با اصلاح نژاد بذر و نهال باغی مثمر سازگار با اقلیم مناطق تاثیری در کیفیت و کمیت محصولات تولیدی نداشته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: درطول 10 سال گذشته میزان بارندگی به ‌طور متوسط در استان 20 درصد کاهش یافت و پدیده خشکسالی در بخش کشاورزی استان مشهود شده است .
غریب تاکید کرد: با بررسی این روند و اقلیم استان می‌توان نتیجه‌ گرفت میزان بهره‌وری آب کشاورزی طی 10 سال گذشته در چهارمحال و بختیاری با اجرای سیستم آبیاری نوین رضایت بخش بوده است .
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای استفاده بهینه از آب کشاورزی، تغییر الگوی اصلاح کشت و حفظ خاک، خدمات شایسته ای را در بحث زیست محیطی و توسعه کشاورزی و تولید داشته و در دستور کار قرار داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تجهیز بیش از 45 درصد از اراضی استان به آبیاری نوین، اظهار کرد: این استان رتبه برتر کشور را در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم دارد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.