سرهنگ خسرو نجفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دنبال کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب در شهرستان لردگان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی یک دستگاه نیسان و 4 دستگاه سواری را متوقف و در بازرسی از خودروها بیش از 3.5 تن چوب جنگلی بلوط را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ نجفی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد، نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی قاطعانه با مجرمان برخورد می کند.
به گزارش ایرنا، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل و ذغال گیری جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شوند.
جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری طی سال های اخیر با عوامل تخریب روبه بوده است و تهیه ذغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی در تخریب این منابع به شمار می ‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود 1.4 میلیون هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
براساس اعلام گزارش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری در هشت ماه امسال بیش از226 فقره کشفیات چوب و ذغال به میزان بیش از 109 هزار کیلوگرم و محیط زیست نیز 8 فقره قاچاق چوب و ذغال با بیش از 4 تن کشف و ضبط شده است.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.