به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز شنبه در مجمع انتخاب رئیس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری در تالار ابن سینای شهرکرد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود:این اعتبار در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای کره و ژاپن در حوزه زیرساخت های فوتبال چندین برابر ایران است.
به گفته وی،با این حال تیم های ملی ایران در بخش فوتبال، فوتبال ساحلی، فوتسال در جایگاه مهمی در آسیا و جهان قرار دارد و این یکدلی و وحدت در فوتبال باید حفظ شود.
وی به ویژگی های و التهاب رشته ورزشی فوتبال اشاره کرد و گفت: نزدیک به 80 درصد از مباحث ورزشی از جمله روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی به فوتبال اختصاص دارد که نشان از جایگاه مهم این رشته ورزشی در بین مردم است.
تاج یکی از مهمترین برنامه های فدراسیون را توجه به رشته فوتبال ساحلی عنوان کرد و گفت: در رده بندی فوتبال ساحلی ایران در چند سال اخیر پشت سر برزیل قرار گرفته است و باید با برنامه ریزی ایران به رتبه نخست فوتبال ساحلی در بخش مردان و بانوان نیز برسد.
وی فوتبال ساحلی را کم هزینه تر از رشته های دیگر عنوان کرد و گفت: در همه کشور توسعه رشته فوتبال ساحلی به ویژه برای بانوان از سوی هیات ها پیگیری شود.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت:سالانه 10 هزار مسابقه از سوی فدراسیون برگزار می شود که حدود 6 هزار مسابقه از سوی سازمان لیگ برنامه ریزی می شود و در آینده مسابقات در رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید به صورت 9 منطقه برگزار می شود و هر بازیکن 44 بازی در طول یکسال انجام خواهد داد.
تاج گفت:سوق دادن ورزشکاران به سمت تعلیم و تربیت یکی از مهمترین رسالت های فدراسیون برای فوتبالیست ها پایه و نوجوان و جوان است چرا که فدراسیون معتقد است باید ورزشکاران تحصیلکرده در فوتبال حضور داشته باشند.
وی یکی از منابع مالی برای کمک به فوتبال استان را بهره مندی از 27دهم درصد ارزش افزوده مالیات عنوان کرد و گفت: وزیر ورزش و جوانان برای اختصاص این بودجه به ورزش استانها، تدابیر لازم را اندیشیده است.
تاج، میزان این اعتبار را 17هزار ریال عنوان کرد و گفت: این بودجه در بخش زیرساخت ها و توسعه اماکن ورزشی نقش مهمی خواهد داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در جلساتی که انجام شد 7 بازی برای تیم ملی پیش بینی شده است و قراردادهایی برای بازی تدارکاتی تیم ملی ایران با کشورهایی که مورد نظر سرمربی است، تنظیم شده است.
تاج در توضیح این گفته خود افزود:در این راه از ظرفیت وزارت امور خارجه نیز استفاده می شود و سرمربی تیم ملی برای هر بازی که قرار است انجام شود سه تیم را معرفی کرده است تا اگر دیدار یکی از تیم ها مهیا نشد تیم فوتبال ایران بتواند با تیم دیگری دیدار دوستانه داشته باشد.
به گفته وی، تیم ملی فوتبال ایران یک دیدار دوستانه پیش از عید سال نو 97 در تهران انجام می دهد و حتی در روسیه نیز دیدار تدارکاتی انجام می دهد.
تاج در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز گفت:خصوصی سازی این دو تیم از سوی وزارت ورزش و جوانان دنبال می شود و وزیر ورزش و جوانان به صورت جدی به دنبال این خصوصی سازی است.
به گزارش ایرنا،در مجمع انتخاب رئیس و هیات رئیسه فوتبال چهارمحال و بختیاری که با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون روز شنبه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد، تهمورث حیدری با کسب 23 رای از جمع 24رای ماخوذه، موفق شد برای چهار سال دیگر سکاندار این هیات باشد.
در این هیات ' ساسان تیموری ' تنها رقیب تهمورث حیدری به صورت کتبی انصراف خود را از ادامه رقابت انتخاباتی اعلام کرد.
خبرنگار: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.