علی کاظمی باباحیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دیدار که سه شنبه شب پنجم دی ماه به میزبانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، وزیر نفت وضع میدان‌های نفت و گاز کشور، برنامه‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز و تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای، صادرات نفت و میعانات گازی و شرایط ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را تشریح کرد.
وی گفت: افزایش سقف تولید نفت به ویژه از میادین مشترک یکی از مهمترین برنامه های ایران در بخش انرژی خواهد بود.
کاظمی باباحیدری اظهار کرد:پس از توافق برجام میزان تولید نفت ایران به دو میلیون و 250هزار بشکه رسیده است که این یک حرکت مطلوب و روبه جلو برای بخش انرژی کشور است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه کشور باید میزان برداشت و تولید نفت در کشور به 4.5میلیون بشکه در روز برسد و برای رسیدن به این هدف باید ایران گام ها بلندتری بردارد.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت:میزان تولید گاز و میعانات گازی نیز در برنامه ششم توسعه کشور باید به 1.3میلیارد مترمکعب برسد و برای رسیدن به این آمار نیازمند توسعه زیرساخت هاست.
کاظمی اظهار کرد: در تولید نفت ایران باید از عربستان و عراق نیز جلوتر برود چرا که برخی از میادین نفتی مشترک است و باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد.
به گفته وی، در این نشست بحث در خصوص سرمایه گذاری در میادین نفتی نیز صورت گرفت چرا که قدمت برخی از چاه های نفت ایران بالاست و نیازمند بازسازی و نو آوری دارد و وزارت نفت نیز در این زمینه برنامه روشنی را ارائه کرده است.
کاظمی تاکید :در خصوص صنایع پایین دستی نفت و گاز نیز با وزیر نفت تبادل نظر شد تا توسعه پتروشیمی ایران در نقاط مختلف کشور تسریع شود و وزیر نفت نیز گزارشی در این زمینه ارائه کرد.
رئیس فراکسیون نفت و گاز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال ایرنا که اعضا این کمیسیون درباره افزایش حامل های انرژی در بودجه سال 97 اظهار نظر نکردند افزود: در این زمینه مباحثی با حضور وزیر نفت مطرح شود و به نظر می رسد فراکسیون نفت و گاز با افزایش قمیت حامل های انرژی در بودجه سال آینده موافقت نکنند.
وی گفت: در این نشست درباره سرمایه گذاری وزارت نفت برای رفع آلودگی هوا در خوزستان و سرمایه گذاری در استانهای دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری نیز بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، میزان تولید نفت ایران تا پایان سال 96 به چهار میلیون و 50 هزار بشکه و میزان تولید گاز یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب خواهد رسید.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.