به گزارش ایرنا، خدیجه ربیعی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری و شورای اداری شهرستان بروجن با استاندار تاکید کرد: این شهرستان علاوه بر برخورداری از استعدادها و پتانسیل های فراوان در بخش های مختلف، اما همچنان از کمبود و نبود زیرساخت ها رنج می برد.
وی بیشترین مشکل مردم چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن را مربوط به آب دانست و افزود: به تازگی با تغییر در لایحه بودجه و انتقال کارفرمای طرح انتقال آب بن – بروجن از شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری به شرکت آب نیرو نگرانی هایی بین مردم ایجاد شده است.
ربیعی فرادنبه تصریح کرد: شهرستان بروجن با بحران آب مواجه شده و همین عامل باعث بیکاری کشاورزان، مهاجرت جوانان، بروز آسیب های اجتماعی، فرار سرمایه گذاران و مشکلات فراوان دیگر شده است.
وی یادآور شد: تسریع در آغاز عملیات اجرایی طرح شهداء چشمه علی سولگان یکی از مهمترین خواسته های مردم شهرستان بروجن است که از 20 سال قبل تاکنون به آن توجهی نشده است.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرا، تکمیل و بهره برداری از سد آقبلاغ با 22 میلیون متر مکعب ظرفیت می تواند نقش مهمی در رفع مشکلات آب کشاورزی و بیکاری منطقه داشته باشد.
وی گفت: سد امام قیس شهرستان بروجن با هدف مهار آب به منظور توسعه کشاورزی این روستا هنوز بلاتکلیف است و تسریع در تعیین تکلیف آن ضروری است.
ربیعی تاکید کرد: برای انتقال آب به صنایع شهرستان بروجن در یک طرح ملی، تاکنون یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده که از سال 1394 تاکنون متوقف شده است.
وی افزود: برخی صنایع شهرستان بروجن علاوه بر داشتن مجوزهای قانونی،اما از 15 سال قبل تاکنون هنوز در شرایط بلاتکلیفی به سر می برند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش های مختلف و به ویژه در حوزه کشاورزی از مهمترین مشکلات این شهرستان است.
وی یادآور شد: رفع بلاتکلیفی کارگران برخی واحدهای تولیدی صنعتی در بروجن باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
ربیعی اظهار کرد: هم اینک شهرک های صنعتی شهرستان بروجن با مشکل تامین آب و راه های دسترسی مواجه شده اند.
وی تکمیل شبکه های جمع آوری فاضلاب شهرستان بروجن را ضروری دانست و گفت: مقرر شد تا فولاد سفید دشت 420 میلیارد ریال به منظور خرید 100 لیتر بر ثانیه پسآب بروجن برای 25 سال به شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری بپردازد که می توان از همین محل برای تکمیل شبکه های آب و فاضلاب بروجن هزینه کرد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان گردشگری در چهارمحال و بختیاری و به ویژه شهرستان بروجن مانند تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان اما هنوز زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم نشده است.
وی افزود:شهرستان بروجن با توجه به شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و ارتفاع بالا قابلیت تبدیل به اردوگاه ورزش های ملی و دهکده سلامت را دارد.
ربیعی تصریح کرد: به لحاظ عبور محورهای ارتباطی ترانزیتی کشور از شهرستان بروجن و قرار گیرفتن در مسیر ارتباطی استان های فلات مرزی ایران به بنادر جنوبی کشور قسمتی از جاده شهرکرد – بروجن در این شهرستان به دلیل بی توجهی و تعلل های مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط به قتلگاه تبدیل شده است.
وی یادآور شد: همسطح سازی بلوارهای اصلی سفید دشت و فرادنبه در مسر ارتباطی شهرکرد – بروجن، احداث کمربندی شمال، تکمیل سه راهی بروجن – بلداجی و رفع نقاط حادثه خیز شهرستان بروجن باید در اولویت قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تسریع در روند آغاز عملیات اجرایی راه آهن ملی اصفهان – شهرکرد – اهواز یکی از خواسته های جدی و به حق مردم چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن است.
وی گفت: مسقف شدن گلزارهای شهدای شهرهای نقنه، فرادنبه و گندمان بروجن باید سریع تر تکمیل و بهره برداری شود.
ربیعی تاکید کرد: رفع مشکل فاز دو زمین شهرک الهیه بروجن برای تامین زمین مورد نیاز مسکن خانواده شهدا و ایثارگران ضرورت دارد.
وی افزود: تکمیل و بهره برداری از فرهنگسراهای گندمان و فرادنبه پس از 15 سال آغاز عملیات اجرایی،در دستورکار مسئولان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، چهار خطه شدن محور ارتباطی شهرکرد – بروجن – لردگان – ایذه – خوزستان از مهمترین برنامه های اولویت دار چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.