به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز سه شنبه در همایش یکروزه انتقال یافته های تحقیقات کشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: سالها اجرای کشاورزی سنتی و خرده مالکی منسوخ شده است چرا که این روش باعث کاهش بهره وری در بخش کشاورزی می شود.
وی افزود: با توجه تغییر اقلیم و پدیده خشکسالی، استفاده از روش سنتی در بخش زراعت و باغبانی، سودی برای بهره برداران نخواهد داشت.
به گفته وی، بخش کشاورزی استان نیازمند نتایج تحقیقاتی است تا بتواند بصورت عینی و عملی منجر به تغییر در روند و روش های کاشت، داشت و برداشت و اصلاح و بهبود افزایش سطح مقاومت محصولات کشاورزی در برابر آفات و بیماریها و خشکسالی ها شود.
حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نیز هدف از این همایش را توسعه و ارتقا سطح کیفیت و کمیت محصولات بخش کشاورزی و دامپروری، کاهش آفات و بیماری های زراعی، اصلاح و بهبود میزان مقاومت محصولات زراعی در برابر خشکسالی ها و آفات عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در این همایش یکروزه از زحمات 35 نفر از محققان و پژوهشگران بخش کشاورزی استان که آخرین یافته های تحقیقاتی درباره زراعی و باغی بخش کشاورزی استان در میان گذاشتند تقدیر کرد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.