مجتبی بنیادیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این جشنواره 172 اختراع از استانهای یزد، اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال و پس از داوری 96 اختراع برای حضور در این جشنواره و داوری نهایی پذیرفته شد.
وی ادامه داد: از این تعداد 6 اختراع از چهارمحال و بختیاری مجوز حضور برای داوری نهایی این جشنواره را دریافت کرد.
بنیادیان آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره منطقه ای رویش زردکوه را چهارم ماه جاری و محورهای این جشنواره را صنایع غذایی، کشاورزی، مکانیک و مکانیک ماشینهای کشاورزی، برق، الکترونیک، کامپیوتر وعمران، شیمی مواد، پزشکی و مهندسی پزشکی عنوان کرد.
وی بیان کرد: جشنواره منطقه ای رویش زردکوه هفته گذشته در دانشگاه یزد برگزار شد و نتایج نهایی این داوری ماه آینده اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، اختراع هایی که در این جشنواره مورد تایید هیات‌ داوران قرار می‌گیرد از تسهیلات بنیاد نخبگان برای توانمندسازی مخترعان بهره ‌گرفته می شود.
این مسیر از سه ایستگاه در سطح 3، 2 و سطح 1 می‌گذرد.
آثاری که در داوری نهایی این جشنواره پذیرفته می شود، به عنوان اختراع های سطح 3 معرفی می شود؛ میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از بکارگیری اختراع، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش‌ افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری سازی اختراع، مهمترین ملاک داوری برای انتخاب و معرفی اختراع سطح 3 است.
برای قرارگیری این اختراع ها در مسیر سطح 2 و 1 و پشتیبانی و توانمندسازی آنان، تسهیلاتی نظیر جایزه نقدی، لحاظ امتیاز اختراع در آیین‌نامه جایزه‌های تحصیلی دانشجویان، حمایت های مالی و مشاوره ‌ای برای تبدیل اختراع به محصول نیمه‌ صنعتی و تاسیس شرکت‌ دانش ‌بنیان به اختراعات برگزیده اعطا می‌شود.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.