به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه شهرکرد افزود: هدف دانشگاه و حوزه باید تربیت انسان های متعهد باشد و حوزه و دانشگاه هم در این مسیر از یکدیگر جدا نیستند.
وی تصریح کرد: دانشگاه مسیری غیر از مسیر تکامل انسان ندارد و حوزه نیز مسیری غیر از این ندارد و هر دو نهاد علمی در یک مسیر قرار دارند.
نکونام تاکید کرد: حوزه و دانشگاه زمانی باید به خود ببالد که انسان های متعهد و متخصصی چون شیخ مفید، شیخ رضی، سید مرتضی، علامه حلی، آیت الله بهجت و امام راحل را تربیت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: تا زمانی که علم و تعهد و تخصص در هم آمیخته نشود ، جامعه اصلاح نمی شود و مشکلات مدیریتی نیز تنها با تعهد و تخصص حل می شود.
به گفته وی، برخی از مدیران عملکرد بدی دارند، زیرا نسبت به کار خود تعهد ندارند و تخصص بدون تعهد به جامعه صدمه می زند.
وی با گرامیداشت یاد شهدای ترور از جمله شهید مفتح و روز مبارزه با خشونت تاکید کرد: در اسلام و انقلاب اسلامی خشونت نفی شده، زیرا اسلام دین رافت و مهربانی است.
خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس حامی اصلی تروریست هستند، تاکید کرد: خشونت دشمنان انقلاب اسلامی باعث شهید شدن بزرگانی چون شهید بهشتی، شهید رجایی و باهنر، مفتح و شهدای ترور شد و انقلاب اسلامی در همه جا این خشونت را نفی می کند و در برابر آن ایستادگی و مقابله می کند.
وی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را منبع خشونت علیه اسلام دانست و گفت: رژیم اشغالگر قدس با کشتار بی رحمانه مردم فلسطین قصد دارد با نژاد پرستی و خشونت به مقاصد شوم خود برسد.
به گفته وی، انتفاضه ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس خاموش نخواهد شد و این جنایت رژیم اشغالگر قدس باعث سقوط این رژیم خشونت طلب و غاصب می شود.
نکونام با بیان اینکه هدف رژیم اشغالگر قدس تنها قدس شریف نیست، بلکه جهان اسلام است، گفت: رئیس جمهوری نابخرد آمریکا با حمایت از رژیم اشغالگر قدس می خواهد به اسلام ضربه بزند.
وی اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز استان دانست و گفت: در مساله آب، بیکاری، محرومیت زدایی باید با اتحاد و همدلی در مسیر آبادانی حرکت کرد.
نکونام در پایان بیان کرد: در عزل و نصب ها هرگز دخالتی ندارد و نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری نیز روز حمل و نقل و وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشتند.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.