فخرالدین اسعدی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود:این خانه های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان ها و نهادی در سطح روستاهای استان فعال می شود.
وی گفت: این خانه های به تجهیزات ورزشی مجهز می شود تا اهالی جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
به گفته وی، تاکنون 10 خانه روستایی در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شده است که بیشترین سهم مربوط به شهرستانهای اردل، فارسان ، کوهرنگ و کیار بوده است.
وی افزود: نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در جذب اعتبار برای ایجاد این خانه های روستایی داشته است.
به گفته وی، با تلاش این نماینده مجلس اعتبارات خوبی به ورزش روستایی و عشایری استان تزریق شده است.
اسعدی افزود: در استان نزدیک به 400میلیون اعتبار برای تجهیز خانه های روستایی، برگزاری جشنواره های ورزشی در سطح روستاها، جشنواره ورزشی مالکنون و توسعه ورزش در مناطق عشایری هزینه شده است.
به گفته وی، در جشنواره مالکنون که با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بومی و محلی برگزار شد، 150میلیون ریال هزینه شد که بخش عمده ای از هزینه ها توسط نماینده شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار به این جشنواره اختصاص یافت.
وی گفت: تاکنون تعدادی تشک کشتی و تاتامی مورد نیاز سالن های ورزشی در سطح روستاها از سوی فدراسیون تامین شده است و خانه های روستایی نیز مجهز به ورزش های سبک شده است.
اسعدی یادآور شد:در این مدت ورزشکاران روستایی و عشایری به تمامی مسابقات و جشنواره های کشوری اعزام شده اند و مقام های خوبی در کشور را بدست آورده اند.
وی به وجود 840روستا در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: اعتبارات برای تجهیز روستاها و مناطق عشایری کافی نیست و توسعه ورزش در تمامی مناطق روستایی نیازمند اعتبار و بودجه کافی است.
اسعدی گفت: این هیات تاکنون چندین بار رتبه برتر را در اجرای برنامه های ورزشی در سطح فدراسیون به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای افزون بر 900هزار نفر جمعیت است که بخشی از این جمعیت در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.
چهارمحال و بختیاری نزدیک به 840روستا دارد که بخشی از ورزشکاران این استان از دل این روستاها به ورزش ایران معرفی شده اند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.