به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام عصر شنبه در دیدار با محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، خدمت‌ رسانی را یکی از اصول مورد نیاز امروز کشور بیان کرد و افزود: امروز کشور به یک اصل به شدت نیازمند است و آن اصل خدمت‌رسانی و اصل کار و تلاس برای رهانیدن کشور از این موقعیت است.
وی تصریح کرد: اگر ما به فضل الهی باید انقلاب را به آن مرحله از اوج و بالندگی ‌اش برسانیم، راهش این است که کشور را از وضع اقتصادی و فقری که با آن مواجه هستیم، نجات دهیم.
حجت الاسلام‌ نکونام با بیان این که ایجاد ثبات و استقلال در مسائل اقتصادی کشور به فراموشی سپرده شده است، افزود: فراموش شدن این مساله خواسته یا ناخواسته علت عمده‌اش گرفتار شدن به مسائل فرعی و درگیری ‌های سیاسی و به ‌جان هم افتادن و همین بازیگری ‌های حزبی و امثال این ‌هاست
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که ما در اسلام حزب و جناح نداریم، تصریح کرد: آن چه که در اسلام وجود دارد و به ما خوب تبیین و معرفی کرده ‌اند، ولایت و نظام ولایی و دین ولایی است و اگر سخن از ولایت هم که گفته می‌شود فقط ولایت پروردگار و نگاه توحیدی محض است.
وی تاکید کرد: نظام باید بر اساس این نظام توحیدی شکل بگیرد و همه مسئولان باید خودشان را در راستای تبعیت محض از پروردگار متعال و حرکتشان را در همین جهت ادامه بدهند و این مساله هم نیازی به حزب و بازیگری‌ های سیاسی که عده‌ ای دنبال آن هستند، ندارد.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: امروز به شدت در وادی ‌بازیگری ‌های سیاسی افتاده ‌ایم و همه چیز را چه اصولگرا به نوعی و چه اصلاح‌ طلب به نوعی و دیگر دسته‌ها به نوعی دیگر داریم قربانی بازیگری ‌های سیاسی و قربانی حزب و تشکیلات می‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: امروز ما انسان‌های موحد در نظام که به معنای واقعی نگاه توحیدی داشته باشند و با نگاه توحیدی گره از مشکلات این کشور و مردم بگشایند، کم داریم.
به گزارش دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام‌ نکونام با تاکید بر این که در راستای گره‌گشایی از مشکلات جامعه باید از همه سلایق و ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور بهره برد، گفت: متاسفانه در کشور شاهد هستیم که اگر کسی در یک عرصه ای فردی را موثرتر برای خدمت به کشور بداند و از او حمایت کند بلافاصله برخی افراد گرفتار در بازی ‌های سیاسی به این فرد برچسب حزبی و جناحی می زنند، درحالی که این نگاه غلط است.
نماینده ولی ‌فقیه در استان تاکید کرد: باید به معنای واقعی و راستین در جهت کار، تلاش و گره ‌گشایی از مشکلات از همه سلایق استفاده کرد و نخبگان را از هر نوع دیدگاه و سلیقه‌ای دور هم جمع کرد و این‌ها را سر یک سفره نشاند و در جهت رشد و بالندگی قرار داد و استعدادها و ظرفیت‌های کشور را به کار گرفت که اگر واقعا این دغدغه عملی شود همه مشکلات حل خواهد شد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: اگر یک جمع دلسوزی به تعبیر مقام معظم رهبری آتش به اختیار احساس کنند که در یک سری عرصه‌های کشور خلاء هایی وجود دارد و واقعا نظام راه خودش را درست نرفته است و آن حرکتی که باید انجام بدهد را انجام نداده اند، اینها وارد عمل شوند و یک کاری را شروع کنند و یک عَلمی را بردارند و استعدادها شکوفا شود، خوب است اما به شرط این که باز این گروه‌ها در فازهای سیاسی گرفتار نشوند و اصول نظام را در اهداف سیاسی و جناح‌ بازی‌ها و زد و بندهای گروهی خودشان قربانی نکنند.
امام جمعه شهرکرد در پایان با ابراز نگرانی از عواقب گرفتار شدن جامعه به بازیگری ‌های سیاسی گفت: خوف دارم از این که بازیگری ‌های سیاسی، ما را به عذاب پروردگار گرفتار کند و باید بترسیم چرا که این ‌ها بلای جان کشور و بازدارنده هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز هدف از تاسیس بنیاد امید ایرانیان شعبه چهارمحال و بختیاری را استفاده از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات استان ها و کشور بیان کرد و گفت: جوانان ما در هر عرصه ورود پیدا کنند، کارستان می کنند.
محمد رضا عارف افزود: از ابتدای تاسیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کردیم که در بنیاد کار حزبی و سیاسی نکنیم تا بتوانیم طیف برجسته ای از نخبگان را دور خودمان جمع کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پرداختن به مسائل ضروری و الویت دار را از برنامه اساسی بنیاد خواند و گفت: توانمند سازی جوانان و استفاده از ظرفیت جوانان یکی از مهم ترین مسائلی است که در بنیاد مورد توجه است، زیرا دیگر نسل اول باید جای خود را به نسل جدید بدهد و آن ها کشور را اداره کنند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف به منظور سخنرانی در جمع دانشجویان و گشایش شعبه بنیاد امید ایرانیان به شهرکرد سفر کرده بود.
دریافت کننده : محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.