علیرضا مالکی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ساخت 12 راهدارخانه پیشرفته و مجهز به امکانات روز در دولت دوازدهم هدفگذاری وعملیات اجرایی آنها در سال جاری شروع شده که 2 واحد آن مربوط به مناطق کوهستانی و برفگیر این استان است.
وی افزود: راهدارخانه گردنه خلک در مسیر شهرکرد - فارسان - کوهرنگ که از نقاط حادثه خیز و پرتردد و قطب گردشگری کشور محسوب می شود، در یک هکتار زمین به صورت پایلوت کشوری در نیمه نخست امسال آغاز شد.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شهرکرد از تکمیل سوله های آشیانه ماشین آلات سنگین راهداری و انبار بزرگ شن و نمک به ابعاد 850 مترمربع در این راهدارخانه خبر داد و گفت: از این فضای خدمات رسان، 600 مترمربع مربوط به آشیانه ادوات راهداری است.
مالکی، اعتبار تخصیصی برای مرحله نخست این پروژه ملی را 20 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: استفاده از دیوارهای پیش ساخته مدرن، سبک و با دوام از مزیت های مصالح بکار رفته در این طرح است.
وی اعتبار تکمیل این پروژه ملی را 60 میلیارد ریال ذکر کرد و توضیح داد: با تمهیدات اندیشیده شده این طرح به اورژانس، پهپاد، اسکان مسافر، نمازخانه، فضای سبز، آشیانه ماشین آلات، ساختمان اداری و امداد پایس راه مجهز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محورهای ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری که بخش عمده آن کوهستانی و برفگیر است شامل 215 کیلومتر بزرگراه، یکهزار و 136 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 2 هزار و 381 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.