به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز سه شنبه در همایش حفاظت از خاک به مناسبت روز جهانی صیانت از خاک افزود:این میزان فرسایش در استان مرتفع چهارمحال و بختیاری بالاست و باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی شعار امسال روز جهانی خاک را 'مراقبت از کره زمین با مراقبت از خاک آغاز می‌شود' ذکر کرد و تاکید کرد: متاسفانه طبق برآورد کارشناسان فرسایش خاک در این استان مرتفع 25 تن در هکتاراست که باید چاره اندیشی کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تنها را رسیدن به توسعه کشاورزی پایدار را حفاظت از آب و خاک دانست و افزود: تامین زنجیره غذایی تنها با توسعه کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات محقق می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: صیانت از خاک مستعد کشاورزی موجب تقویت چرخه تولید و سبد غذایی سالم از نظر کیفی و کمی شود.
غریب، تجهیز و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی، یکجا زراعی، آبخوان و آبخیزداری مدرن را از دیگر اهداف این همایش در استان اعلام کرد.
غریب، بررسی کاهش مهاجرت اجباری، کاهش تغییرات اقلیمی، حفاظت از تنوع زیستی، کاهش تغییرات اقلیمی، را از موضوعات همایش یکروزه خاک در استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، 5 دسامبر برابر با 14 آذر به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است.
همایش یک روزه حفاظت از خاک با ارائه سه مقاله علمی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.