به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی خفاظت  محیط زیست استان  ،شهرام احمدی با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با بهره‌برداران از تالاب گندمان گفت: با تلاش حفاظت محیط زیست و درپی اتمام قصل زراعی، آبهای مازاد بخش کشاورزی و هرزآبهای سطحی جهت آبگیری به تالاب گندمان هدایت می‌شوند.

وی اذعان داشت: باتوجه به کاهش شدید بارندگی‌های پاییزی در سال‌جاری ونیازآبی بیشتر درتالابها، هدایت آب‌های چشمه های نصیرآباد در حاشیه این تالاب آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تعامل ذینفعان و بهره‌برداران تالاب گندمان را مثال زدنی خواند و معرفی آن را به عنوان الگویی برای تالاب‌های دیگر ضروری عنوان کرد

گفتنی است ، تالاب گندمان با وسعت ۹۸۰ هکتار در نزدیکی شهر گندمان از شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران قرار داشته و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن نیز ثبت شده است. منابع تأمین کننده آب تالاب علاوه بر باران و برف، چشمه‌ها (چشمه‌های حاشیه تالاب چون گل کوچک، گل بزرگ، مرادان و نصیرآباد) و رودخانه آقبلاغ است.

پیش‌تر این تالاب در وضعیت خشکی قرار گرفته‌بود و با انجام اقدامات گسترده‌ای به همت حفاظت محیط زیست و حمایت جوامع محلی، دستگاه‌های مرتبط و مسئولان در روند احیاء قرار گرفت و هم اکنون به‌عنوان یک اکوسیستم منحصر به فرد در منطقه مطرح است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 805352
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.