به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز شنبه در کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این مقدار 800 تن پرتقال جنوب و شمال و 300 تن سیب درختی تولیدی استان خریداری خواهد شد.
وی افزود: میوه خریداری شده برای تنظیم بازار شب عید نوروز 1397 در چهارمحال و بختیاری یک ششم نیاز واقعی بازار است.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هم اینک هیچگونه کمبودی در تامین گوشت سفید وجود ندارد.
وی یادآور شد: بازاریابی برای عرضه گوشت مرغ تولیدی استان و صادرات این محصول به کشورهای خارجی در اولویت قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف مالکیت و نحوه فعالیت کشتارگاه صنعتی جونقان اقدام کند.
وی گفت: در غیر این صورت مجوزهای لازم به منظور احداث و راه اندازی کشتارگاه های جدید در چهارمحال و بختیاری برای متقاضیان واجد شرایط صادر می شود.
عباسی تاکید کرد: وضعیت قیمت و کیفیت نان تولیدی چهارمحال و بختیاری براساس معیارهای قانونی و علمی باید آنالیز و در شورای آرد و نان استان ارائه شود.
وی افزود: ارتقای مشتری مداری و ایجاد رقابت سالم در بازار چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شد.
ذبیح الله غریب تصریح کرد: سالانه 20 هزار تن مرغ در مرغداری های چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود.
غریب اظهار کرد: ظرفیت کشتار روزانه 70 تن مرغ در کشتارگاه های چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در هشت ماه امسال 45 هزار و 231 مورد بازرسی از اصناف استان انجام شده است.
سید نعیم امامی تاکید کرد: در این بازرسی ها یکهزار و 393 پرونده با یکهزار و 580 مورد تخلف به ارزش دو میلیارد و 897 میلیون ریال شامل کم فروشی، گران فروشی، رعایت نشدن بهداشت و نصب نکردن قیمت تشکیل شد.
وی با اشاره به فعالیت 800 واحد نانوایی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد 200 نانوایی برابر 25 درصد به صورت آزاد پز فعالیت می کنند.
سال گذشته یکهزار و 270 تن پرتقال و 400 تن سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید نوروز 1396 این استان خریداری و وارد بازار مصرف شد.
170 دستفروش میوه در شهرکرد فعالیت دارند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.