محمدرضا عرب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح ملی دادرس امسال در 175 آموزشگاه چهارمحال و بختیاری اجرا می شود، اظهار کرد: سال گذشته این طرح در 170 آموزشگاه اجرا شد.
به گفته وی، هر ساله با آغاز سال تحصیلی، طرح ملی دادرس در مدارس آغاز و پس از برگزاری آموزش ها، مسابقات این طرح در مقاطع شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.
عرب افزود: طرح ملی دادرس، با هدف تربیت دانش آموزان آماده در مواجهه با بلایای طبیعی و غیر طبیعی اجرا و پس از برگزاری دوره، دانش آموزان عضو جمعیت هلال احمر می شوند.
معاون امور جوانان هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دانش آموزان در این طرح انواع آموزش های مقدماتی و تخصصی کمک های اولیه، پناهگیری و تخلیه اضطراری، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را فرا می گیرند.
براساس گزارش های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، امسال طرح ملی دادرس در 30 هزار مدرسه کشور و با حضور بیش از 400 هزار دانش آموز اجرایی می شود و بیش از یک میلیون نفر از دانش آموزان کشور در پنج سال گذشته در طرح ملی دادرس آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
اکنون 40 هزار کودک، نوجوان و جوان عضو جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری هستند و سالانه 5 درصد به این جمعیت افزوده می شود.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.