به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت دهه وقف افزود: از ابتدای امسال تاکنون 17 وقف جدید در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 11 وقف منفعتی و مابقی انتفاعی بوده است.
وی یاداور شد: در حالی که تعداد موقوفات ثبت شده در استان در سال گذشته 23 مورد بود اما به لحاظ ارزش ریالی، امسال موقوفات در استان رشد 2 برابری داشته اند.
عزیزی از اجرای بیش از 10 برنامه در استان دهه وقف امسال خبر داد و گفت: برگزاری همایش یاوران وقف، تجلیل از مقام آوران مسابقات قرآنی، نشست با بازرگانان استان، نشست با فعالان حوزه علم و فناوری و اجرای ویژه برنامه برای ایتام از مهمترین این برنامه هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دهه وقف بهترین فرصت برای تبیین نقش و اهمیت امر وقف در جامعه به ویژه در حوزه اقتصاد اسلامی است و مشاوران این نهاد آماده هرگونه مشاوره برای هدایت نیت های خیرخواهانه مردم به این سمت هستند.
عزیزی، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را از مهمترین برنامه های این اداره دانست و گفت: این نهاد آمادگی دارد با مشارکت بخش خصوصی با بهره برداری از زمین های وقفی، در حوزه اقتصاد مقاومتی گام های بزرگی بردارد.
وی ادامه داد: احداث مجتمع درمانی جامع و یک مجتمع مسکونی 6 واحده در شهرکرد از جمله فعالیت هایی است که با مشارکت اوقاف و بخش خصوصی انجام گرفته است.
عزیزی، توسعه فعالیت های قرآنی را از دیگر برنامه های این اداره عنوان کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی است و اوقاف استان در این حوزه با وجود اعتبارات اندک، فعالان قرآنی نخبه ای را تقدیم کشور کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، رشد 20 درصدی درآمد موقوفات، ثبت سند 178 مسجد و موقوفه در استان و مرمت و توسعه اماکن متبرکه استان را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 678 موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد 101 امامزاده و بقعه متبرکه، یک هزار و 50 مسجد، 350 حسینیه، تکیه و مهدیه و 300 موقوفه منفعتی است.
دهه آخر ماه صفر به عنوان هفته وقف است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.