به گزارش روز جمعه ایرنا، برخی از خانواده ها برای استقبال از زائران خود به مرزهای جنوبی رفته اند و برخی نیز با نصب پلاکارد و قربانی کردن و نذری دادن، بازگشت زائران اربعین خود را به انتظار نشسته اند.
در برخی از روستاها نیز برپایی جلسات ختم قرآن و سوره انعام، عزاداری و برپایی زیارت عاشورا در صبح جمعه از سوی خانواده زائران کربلای معلی در اربعین حسینی برگزار شد.
در مرکز شهرکرد نیز خانواده ها با نصب پلاکاردهای زیارت قبولی به استقبال زائران و خادمان اربعین حسینی رفتند.
امسال نزدیک به 10 هزار نفر از چهارمحال و بختیاری به عراق سفر کردند تا در حماسه میلیون پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان شرکت کنند.
تعدادی از زائران چهارمحال و بختیاری نیز از استانهای دیگر از جمله اصفهان و قم به صورت گروهی رفتند و بازگشت خود را به استان از استانها دیگر آغاز کردند.
خادمان اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری امسال سه موکب در نجف و کربلا برپا کردند تا از زائران حسینی پذیرایی کنند.
مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نزدیک به 10 هزار نفر از مردم استان در سامانه سماح برای شرکت در آیین عزاداری اربعین حسینی ثبت نام کردند.
یوسف آقابزرگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال زائران استان از مرز شلمچه به عراق رفتند و ثبت نام زائران استان نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد را نشان می دهد.
برای تردد زائران در مرزهای سه گانه ایران و عراق امسال 6 هزار زائر از استان با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز شلمچه اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، اربعین حسینی در 20 صفر هر سال از نجف به سمت کربلا برگزار می شود و زائران اربعین در طول مسیر 74 کیلومتری به عزاداری و مرثیه سرای می پردازند.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.