به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین گودرز امیری  درجلسه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان افزود : پژوهش کاربردی درجامعه باید نقش آفرین باشد وبنتیجه ان باید  مورد توجه قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه برخی بنگاه‌های تولیدی تعدیل نیرو را ناشی از پیشرفت تحقیقات و تکنولوژی نوین می‌دانند، تصریح کرد: استفاده از تحقیقات و تکنولوژی نوین نباید جایگزین نیروی انسانی شود بلکه بایستی سبب توسعه تولید و بهره‌وری شود.
سرپرست استانداری چهارمحال وبختیاری  گفت: پژوهش‌ها بایستی متناسب با نیاز و مزیت‌های استانی و در مسیر گره‌گشایی از مشکلات مردم باشند.
به گفته وی : دستگاه‌های اجرایی یک درصد اعتبارات خود را برای پژوهش هزینه کنند، همچنین سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری اعتبارات پژوهشی را بر مبنای ارزیابی دستگاه‌‎ها تخصیص دهد.

وی افزود: هفته پژوهش فرصت مطلوبی برای ارائه ایده های برتر دستگاه های اجرایی است.
امیری تصریح کرد: خروجی جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش باید دستاوردهای علمی در سطح ملی و دارای اقبال عمومی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 7 کمیته شامل علمی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فنآوری و فن بازار، اجرایی، ایده های برتر، تبلیغات و اطلاع رسانی، جشنواره برگزیدگان پژوهش و فنآوری و منتخب استان ها و همچنین جشنواره دانش آموزی استان ها وظیفه اجرای برنامه های هفته پژوهش و فنآوری استان را بر عهده دارد.
سیامک سلیمانی دشتکی اظهار کرد: حمایت از پژوهش های کاربردی و طرح های علمی نوین در دستور کار مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

به گفته وی: سال 93، چهارمحال و بختیاری به عنوان استان برتر در کشور در حوزه پژوهش و سال گذشته به عنوان استان شایسته تقدیر، معرفی شد و امید است امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان همانند سال‌های گذشته، رتبه‌ای در شأن استان کسب شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایده‌های برتر، خاطرنشان کرد: لازم است دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر، فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه انجام دهد.

گفتنی است، از چهارم تا دهم آذر امسال به نام هفته بزرگداشت پژوهش و فنآوری نامگذاری شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 780987
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.