به گزارش ایرنا، محمدرضا عمرون روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود:تشکیل پرونده های تخلف در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: از ابتدای امسال 3 هزار و 461 پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مختومه شده است.
وی میزان جریمه و محکومیت برای متخلفان در حوزه های مختلف کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت،دارو درمان را بیش از 142میلیارد و 870 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: پر تکرارترین و بیشترین پرونده های تخلف تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان به دلیل رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی، عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید، تقلب، عدم صدور فاکتور و نگهداری و عرضه کالای قاچاق بوده است.
عمرون اظهارکرد: رسیدگی به تخلفات افراد در واحدهای صنفی، تخلفات اقتصادی غیر صنفی، تخلفات بهداشتی، درمانی و دارویی، تخلفات قاچاق کالا و ارز و تجدید نظر خواهی از آراء صادره از مهم ترین وظایف تعزیرات حکومتی است.
وی گفت:امسال در حوزه بهداشت و درمان یکهزار و 187 فقره پرونده تشکیل شد که بیشتر این پرونده ها در زمینه دستور العمل های بهداشتی بوده است.
عمرون اظهار کرد: در حوزه کالا و خدمات نیز یکهزار و 746فقره پرونده و در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز در این مدت در استان 455فقره پرونده تشکیل شد.
وی گفت: در حوزه اجرای احکام تعزیرات حکومتی نیز در این مدت 2هزار و 367 فقره پرونده تشکیل و 2 هزار و 256فغقره پرونده مختومه و بیش از 27 میلیارد ریال جریمه پرداخت شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: براساس دستور العمل و برنامه های قبل سازمان تعزیرات حکومتی کشور مدت زمان رسیدگی به پرونده های تعزیرات حکومتی در حوزه کالا و خدمات 15 روز، بهداشت 15 روز و قاچاق کالاو ارز 30 روز بوده که این میزان در استان چهارمحال وبختیاری در حوزه کالا و خدمات 13روز، بهداشت و درمان 9 روز و قاچاق کالا و ارز 82 روز است.
وی، به مسیر ترانزیت استان برای حمل قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: بیشتر قاچاقچیان از استان های دیگر هستند و باید پرونده های رسیدگی به استان های دیگر ارجاع داده شود که این امر یکی از دلایل زمانبر شدن زمان رسیدگی پرونده های قاچاق کالا و ارز در استان است.
به گفته وی ، از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و200 گشت مشترک در تعزیرات حکومتی استان در قالب 198اکیپ با همکاری دستگاه های اجرای مختلف انجام شده است.
به گفته وی، در این مدت 424 پرونده تخلف تشکیل و 359 واحد نیز تذکردریافت کردند.
وی از آغاز اجرای طرح نظارتی اربعین حسینی دراستان با هدف نظارت و کنترل پایانه های مسافربری و دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز هواپیمایی خبر داد و این طرح از روز پنجشنبه یازدهم آبانماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
عمرون اظهار کرد: با اجرای این طرح از وقوع تخلفات احتمالی در حوزه امنیت حمل و نقل و غذایی و سلامت و بهداشت زائران نظارت می شود که در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
وی از اجرای طرح بازرسی از جایگاه های سوخت نیز به عنوان یکی دیگر از طرح های نظارتی و بازرسی در دست اجرای تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: این طرح از اول آبان ماه با همکاری شرکت فراورده های نفتی، سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اداره کل استاندارد در دست اجراست.
وی اظهار کرد: در این طرح که تا نیمه آبانماه در جایگاه های سوخت از نظر تست تلمبه و ها و همچنین کمیت و کیفیت توزیع و کم فروشی و تخلف ارزیابی و بررسی می شود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 8 جایگاه عرضه سوخت نظارت شده است هیچ گونه تخلفی تاکنون گزارش نشده است.
هم اکنون در شهرستان های شهرکرد ،بروجن ،فارسان، لردگان و اردل شعب تعزیرات حکومتی فعال است که به دلیل کمبود نیروی شعب شهرستان های اردل و لردگان با نیروهای شعب فارسان و بروجن تامین می شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.