به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امامقلی جعفری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان مدعی شد؛ در اجرای یک کیلومتر تونل بهشت آباد و 17 کیلومتر طرح انتقال آب گلاب 2، تخلف آشکار صورت گرفته که باید با متخلفان برخورد و پول بیت المال بازگردانده شود.
وی بر ضرورت بیداری و هوشیاری مسئولان استان تاکید کرد و گفت: در سالهای گذشته شاهد اجرای طرح های انتقال آب از استان بودیم، اما این امر می طلبد تا اکنون با بیداری و هوشیاری لازم از مطالبات مردم دفاع شود.
جعفری تصریح کرد: تلاش کمیته صیانت از آب بر این است تا در یک بستر قانونی، کارشناسی و منطقی و با برگزاری همایش های علمی، وضعیت ناگوار آب استان تبیین شود تا مردم و مسئولان ارشد کشور نسبت به این وضعیت آگاه شوند.
وی با بیان اینکه در حاکمیت اسلامی آب انفال به شمار می رود، خاطرنشان کرد: ما همچنان تاکید می کنیم که با انتقال آب شرب به استانهای دیگر مخالف نیستیم، بلکه اعتقاد داریم روش انتقال آب باید صحیح، قانونی و مبتنی بر رعایت مسائل زیست محیطی باشد.
عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به توقف طرح انتقال آب بن- بروجن، اظهار کرد: سه متر از این طرح 127 متری در استان اصفهان قرار دارد و مسئولان این استان اجازه اجرای آن را نمی دهند.
حسین صمدی افزود: هرچند مسئولان استان اصفهان با کلیت طرح انتقال اب بن- بروجن مخالفند و تاکنون نامه های متعددی به وزارت نیرو مبنی بر توقف این طرح ارائه کرده اند اما باید یادآور شویم که این طرح مصوبه قانونی 2 دولت را پشتوانه دارد و نمی توان از اجرای آن جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حدود یک دهه درگیر خشکسالی و پیامدهای ناشی از آن است. کارشناسان مسائل آب معتقدند با وجود وضعیت خشکسالی و بحران آب باید در اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه ای تجدیدنظر شود تا به محیط زیست و منابع آب پایدار آسیب جبران ناپذیری وارد نشود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.