به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز چهارشنبه در شورای مهارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح ساماندهی کارگران به ویژه روزمزد بایستی در سریع ترین زمان ممکن تهیه و ارائه شود.
وی با اشاره به وجود دو دستگی دانش آموختگان دانشگاهی افزود: دسته نخست دارای مهارت و محروم از اعتماد کارفرما بوده که بین 23 تا 35 سال سن دارند و این اقراد را می توان برای مهارت آموزی به مراکز تولیدی معرفی کرد و دسته دوم نیز بدون مهارت بوده که به کارفرما معرفی می شوند تا ضمن بهره مندی از بیمه و کسب مهارت های لازم حقوق ماهیانه دریافت کنند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نیازسنجی میدانی در چند روستا به صورت آزمایشی به منظور آموزش افراد بیکار در جامعه روستایی اولویت دارد.
وی افزود: به همین منظور حرکت به سمت شناسایی مشاغل مورد نیاز و آموزش مهارت های لازم در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت کافی را برای حضور در بازار کار ندارند.
محمود تقی پور تاکید کرد: به همین منظور ارائه آموزش های مورد نیاز بازار کار با توجه به ظرفیت شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری بایستی در دستور کار باشد.
وی یادآور شد: استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توانمندسازی نیروی انسانی راهکاری برای برقراری بین رشته های تحصیلی، آموزش ها و بازار کار است.
تقی پور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای براساس نیازسنجی شهرستان ها را ضروری اعلام و تصریح کرد: هدف اصلی شورای مهارت جمع آوری بانک اطلاعاتی، پرهیز از موازی کاری و حرکت در مسیر مشخص و واحد است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.