گودرز امیری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: برای گازرسانی به 18 روستای شهرستان لردگان 137 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار ملی و استانی هزینه می شود.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح تا پایان سال 1398 زمینه بهره مندی دو هزار و 325 خانوار از نعمت گاز طبیعی فراهم خواهد شد.
امیری تصریح کرد: در طرح گازرسانی به 18 روستای شهرستان لردگان 26 هزار و 500 متر خط تغذیه و سه ایستگاه اجرای می شود و 18 روستای شهرستان لردگان روستاهای واقع در مسیر طرح نیز از نعمت گاز برخودار می شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری هزینه سرانه اجرای هر علمک گاز را 60 میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: برای گازرسانی به این منطقه 200 میلیون ریال به ازای هر علمک هزینه خواهد شد.
وی در جمع مردم روستاهای لردگان نیز خدمات دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: در این مدت مجتمع تامین آب آشامیدنی منطقه اوره بارز با 110 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
امیری به اختصاص 190 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی این منطقه اشاره و تاکید کرد: پنج کیلومتر راه روستایی دیگر در منطقه باقیمانده که برای تکمیل و بهره بردای از آن تا پایان امسال پنج میلیارد ریال دیگر اختصاص می یابد.
وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بایستی هر چه سریع تر نسبت به تکمیل و بهره برداری از این میزان جاده اقدام کنند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را یکی از برنامه های اصلی مسئولان استان در دولت تدبیر و امید اعلام و تصریح کرد: تسهیلات مشاغل خانگی از 50 تا 200 میلیون ریال با توجه به تخصص هر فرد پرداخت می شود.
وی یادآور شد: سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال فراگیر کشور هشت هزار و 450 میلیارد ریال در 14 رسته است.
امیری اظهار کرد: روستائیان می توانند با تشکیل و راه اندازی شرکت های روستایی با حداقل 15 عضو و ارائه ضمانت های روستایی و کارت های یارانه ای خود برای طرح های تولیدی یک تا 50 میلیارد ریالی تسهیلات دریافت کنند.
وی گفت: آمادگی آموزش های صنایع دستی و تضمین خرید محصولات این هنر صنعت در روستاهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای ارائه آموزش های لازم در رشته های مورد نیاز منطقه اقدام می کند.
وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری برای ترویج کشت گیاهان دارویی و درختان مثمر دیم زمین های ملی را به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد کرد.
امیری تصریح کرد: برای تکمیل جاده جدید بارز پنج میلیارد ریال به منظور اصلاح نهایی این محور ارتباطی اختصاص می یابد.
وی یادآور شد: برای برای جابجایی روستای سید محمد بخش منج شهرستان لردگان که در سیل اردی بهشت امسال خسارت های فراوانی به آن وارد شد 10 میلیارد ریال اختصاص یافت.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای بهسازی و جلوگیری از ریزش گردنه چهارطاق شهرستان لردگان در زمستان ها 10 میلیارد ریال اختصاص داده شد.
وی گفت: پس از مطالعات اولیه مورد نیاز برای حفر تونل گردنه چهارطاق شهرستان لردگان و قطعی شدن مسیر آن اعتبار مورد نیاز پیش بینی و اختصاص داده می شود.
امیری تاکید کرد: در صورت آزادسازی و زیرسازی معابر روستایی از سوی مردم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نسبت به جدول گذاری و آسفالت اقدام می کند.
وی افزود: برای محور ارتباطی عشایر و بادامستان منطقه اوره بارز شهرستان لردگان یک میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای بهسازی این طرح و ایجاد امکان تردد زمستانه در آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اقدام کند.
وی یادآور شد: برای آب آشامیدنی این منطقه یک میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری و بقیه از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اختصاص داده می شود.
امیری اظهار کرد: برای احداث سالن ورزشی در منطقه اوره بارز شهرستان لردگان مذاکراتی با بخش خصوصی و قرارگاه خاتم الانبیاء صورت می گیرد.
لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.