به گزارش ایرنا، صفدر فرامرزی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان به مناسبت سوم آبان سالروز تصویب بیمه همگانی افزود: بیمه سلامت در قالب صندوق کارکنان دولت به 85 هزار نفر، در قالب صندوق بیمه همگانی به 12 هزار و 500 نفر، در قالب بیمه روستائیان و عشایر به 483 هزار نفر و در قالب سایر اقشار به 18 هزار نفر خدمات رسانی می کند.
وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت بیمه شده سلامت در استان روستائیان و عشایر هستند که بصورت رایگان خدمات رسانی می شوند.
فرامرزی، تعداد بیماران خاص زیرپوشش این بیمه را یک هزار و 919 نفر برشمرد و گفت: این بیماران به 2 صورت سرپایی و بستری از خدمات رایگان بهره مند هستند و 95 درصد هزینه های درمان بیماران سرطانی زیر پوشش نیز از سوی این نهاد تامین می شود.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه بین مصارف و درآمدهای بیمه سلامت شکاف زیادی وجود دارد، تصریح کرد: مجموع بدهی های معوق بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی 122 میلیارد تومان است که مقرر شده بخشی از این بدهی ها به صورت اوراق پرداخت شود.
فرامرزی خاطرنشان کرد: بدهی به موسسات خصوصی و داروخانه های استان نیز تا پایان سال 95 تسویه شده است.
وی، میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمه سلامت استان در سال 95 را 96 درصد اعلام کرد و گفت: با وجود چالش هایی که در اجرای طرح تحول نظام سلامت وجود دارد اما خدمات رسانی به مردم بخوبی انجام می گیرد و وقفه ای در کارها ایجاد نشده است.
فرامرزی، توسعه خدمات دندانپزشکی، اجرای طرح سلامت امنیت غذایی، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و حذف دفترچه های کاغذی و توانمندسازی جمعیت تحت پوشش را از مهمترین برنامه های سالجاری این نهاد برشمرد.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیمه سلامت استان طرف قرارداد با 500 موسسه دولتی، خصوصی و داروخانه است.
سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی در سال 73 است که بموجب آن دولت موظف شد خدمات بیمه ای را به همه اقشار جامعه تعمیم دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 41 میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.
چهارمحال و بختیاری حدود 900هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.