به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، گودرز امیری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با محاسبه و مشخص شدن نرخ دقیق بیکاری استان تصمیم گیری برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکل بیکاری تسهیل می شود.

وی با اشاره به سهم ۲۲۵ میلیارد ریالی چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال خانگی کشور افزود: هم اینک پرداخت این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ازای هر متقاضی بدون مشکل است.

امیری تصریح کرد: به همین منظور دستگاه های اجرایی متولی ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری حداکثر تا ۱۰ روز دیگر متقاضیان واجد شرایط را با رعایت سهم شهرستانی به بانک های عامل معرفی کنند.

وی بیان داشت: نظارت بر هزینه کرد صحیح و استفاده درست از تسهیلات بخش های مختلف اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به همین منظور در تعیین سهم میزان تسهیلات اشتغالزایی شهرستان های ۹ گانه استان باید جمعیت و تعداد افراد بیکار به عنوان شاخص تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان داشت: ۴.۲۱ درصد از مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر کشور به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

امیری اظهار کرد: توزیع شهرستانی این تسهیلات براساس پتانسیل های هر شهرستان و با نظارت فرمانداران صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشی به روند پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر چهارمحال و بختیاری ۱۴ رسته تخصصی تعریف شده است.

افزوده می شود، در این نشست مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گزارشی از وضعیت اجرای طرح های اشتغالزایی در استان ارائه کرد.

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۲۱.۹ درصد است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 764393
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.