به گزارش ایرنا، گودرز امیری چهارشنبه شب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با تشکیل یک تیم کارشناسی ، متشکل از دستگاه های اجرایی استان، طرح های اجرا نشده شناسایی، تعیین تکلیف و یا حتی مجوز طرح های طولانی و غیرموجه باطل شود.
وی افزود: نباید به خاطر کوتاهی برخی افراد و یا مقدور نبودن اجرای بعضی طرح ها،روند سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری کند شود.
امیری با تعریف 14 رسته ویژه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تدبیر برای بازاریابی به منظور فروش تولیدات و محصولات استان در حوزه های مختلف باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
وی یادآور شد: با توجه به توسعه فعالیت های الکترونیکی و ایجاد زیرساخت های لازم این حوزه در چهارمحال و بختیاری، باید به کارآفرینی بخش دیجیتال استان توجه ویژه ای شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بخشی نگری در اقتصاد مقاومتی از هیچ جایگاهی ندارد و مدیران دستگاه های اجرایی استان حق ندارند با بخشی نگری در برخی حوزه ها برای سرمایه گذاری مانع ایجاد کنند.
وی گفت: جذب مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های مشارکتی با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باید در شهرستان های 9 گانه استان مورد توجه قرار گیرد.
امیری تاکید کرد: به همین منظور فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در نشست های تخصصی با ائمه جمعه و خیران هر شهرستان نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند.
وی افزود: ترویج و تقویت فرهنگ اجرای طرح های مشارکتی نقش مهمی در تحول توسعه ای مناطق مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری ایفا می کند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به احیای بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و تعطیل استان در دولت تدبیر و امید، باید گروهی متشکل از کارشناسان دستگاه های اجرایی متولی، نسبت به نظارت و بازدید هفتگی از روند کاری این کارخانه ها اقدام و گزارش علمی خود را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.
وی یادآور شد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی متقاضی سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری باید حقوق مرتعداران و دارندگان پروانه های چرا را براساس ضوابط قانونی پرداخت کنند.
امیری تولیدات کشاورزی را معاف از مالیات اعلام و اظهار کرد: براساس قانون، صادرات این محصولات در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی از مالیات معاف است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تا دو هفته دیگر برنامه جامع اقتصاد مقاومتی استان تدوین و اجرایی می شود.
حبیب الله وفایی تاکید کرد: فعال شدن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در دستور کار دبیرخانه این ستاد است و بزودی اجرایی خواهد شد.
در این نشست فرمانداران شهرستان های بروجن و سامان گزارش عملکرد و برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان ها را ارائه کردند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.