مهدی عظیمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تئاتر دانش آموزشی از ضرورت هایی است که باید آموزش و پرورش به آن توجه کند و در برنامه های کلان فرهنگی و هنری این وظیفه بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.
به گفته وی در این زمینه کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان در تولید آثار تئاتر کودک و نوجوان عملکرد مطلوبی دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به جشنواره تئاتر کودک توجه ویژه ای دارد.
عظیمی گفت: با این حال ظرفیت ارزشمندی در آموزش و پرورش چه به لحاظ شیوه آموزش این هنر و چه از نظر حضور تئاتر در مدارس وجود دارد که انتظار است این رویکرد در دولت دوازدهم توسعه یابد.
مدیر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:یکی از برنامه های مهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به ظرفیت جهانی شدن تئاتر است.
عظیمی یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مخاطبان همیشگی تئاتر است و تئاتر را به خوبی می شناسد و به خوبی آن را تحلیل می کند.
به گفته وی، ایران کشوری از نظر فرهنگی و هنری یک کشور غنی است و ظرفیت ارزشمندی برای عرضه تئاتر به جهان دارد.
این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر می تواند به معضلات اجتماعی، محیط زیستی و سایر معضلات اجتماعی توجه کند و آن را برای مخاطبان ارائه دهد.
عظیمی در خصوص چارچوب اعزام گروه های تئاتری استانها به جشنواره های بین المللی گفت: برای حضور گروه های نمایشی استانها در جشنواره های بین المللی همواره ظرفیت های خوبی وجود داشته است به شرط آنکه شرایط اعزام را داشته باشند و آثار گروه ها باید مبتنی بر معرفی فرهنگ غنی ایران باشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون نزدیک به 200 هنرمند در رشته تئاتر در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.