به گزارش ایرنا، سیامک سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای حمایت از تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: حمایت از صنایع دستی تولیدی به تقویت فرهنگ و حفظ آداب و رسوم استان کمک می کند.
وی تصریح کرد: ایجاد انگیزه بین قشرهای مختلف و ارائه راهکارهای علمی برای افزایش فروش تولیدات صنایع دستی نقش مهمی در تقویت این هنرصنعت و بهبود وضعیت اشتغال این حوزه دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به همین منظور مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان این عرصه با بازاریابی و عرضه صنایع دستی تولیدی این منطقه به سایر نقاط کشور و جهان را در دستور کار قرار دهند.
وی اظهار کرد: ایجاد تورهایی برای مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک های استان به منظور بازدید از روند تولید محصولات صنایع دستی می تواند در افزایش فروش این هنر صنعت موثر باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک 48 رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارد.
بهمن عسگری سوادجانی تاکید کرد: تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال بدلیل حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان رونق دارد، اما در نیمه دوم سال با رکود مواجه است.
وی افزود: به همین منظور دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری می توانند برای جبران این رکود اقلام تبلیغاتی و هدایای خود را از صنایع دستی استان تهیه کنند.
عسگری سوادجانی تصریح کرد: هزینه ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی ارزان و به همین علت حفظ و ارتقای این حوزه ضروری و در کاهش نرخ بیکاری و ارتقای رونق اقتصادی تاثیرگذار است.
نمد، خاتم، سرمه، قفل، احجام فلزی، مشبک، منبت، و غیره از مهمترین تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
هم اینک برخی صنایع دستی تولیدی به علت نبود بازار فروش مناسب به نام تولیدکنندگان استان های دیگر عرضه می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.