ابراهیم شیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به شروع طرح مطالعاتی و تحقیقاتی کارشناسان جهادکشاورزی به منظور توسعه باغات پسته افزود: با توجه به مستعد بودن هوا، خاک و آب منطقه، امکان توسعه باغات پسته تا یکهزار هکتار در شهرستان لردگان امکان پذیر است.
وی، نیاز اندک به آب، داشتن ارزش افزوده بالا و بازارپسندی این محصول و حمایت مستقیم دولت در توسعه آبیاری نوین، آموزش و ترویج را علت افزایش و توسعه باغات پسته طی چند سال گذشته دانست.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، رقم 'احمد آقایی، فندقی و کله قوچی' را از ارقام پسته تولیدی شهرستان لردگان ذکر و تصریح کرد: با توجه به مرغوبیت این محصول، امکان صادرات به خارج از کشور نیز در دست بررسی است.
وی از پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان برای توسعه آبیاری نوین در لردگان خبر داد و افزود: به ازای هر هکتار برای تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری روش ' تیپ' 80 میلیون ریال و برای هر هکتار باغ 70 میلیون ریال به کشاورزان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از 1.5 میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.